מאת: ענתי גלעד

למעלה מ־ 300 יח"ד נמסרו כחלק מ־ 15 פרויקטים בהתחדשות עירונית ברחבי הארץ, 120 יח"ד בביצוע ב־ 6 פרויקטים של הריסה ובניה ועוד כ־ 450 יח"ד ביותר מ־ 30 פרויקטים בהליכי תכנון בפרויקטים מגוונים של הריסה ובניה, פינוי-בינוי וחיזוק ותוספת – כל אלה ממקמים את חברת ישראמיש השקעות בחזית תחום הפיתוח היזמי בתחום הנדל"ן המקומי, המתמקד בהתחדשות עירונית על כל גווניה: תמ"א 2/38 הריסה ובנייה, תמ"א 1/38 חיזוק ותוספת, עסקאות קומבינציה ורכישת קרקעות למגורים.
אין זו הפעם הראשונה שהחברה קוטפת פרסים בתחום איכות הביצוע שלה. בטקסי בחירת פרויקטים למצוינות בבנייה, שנערכו בשנת 2011 ו-2014 מטעם התאחדות בוני הארץ, זכתה ישראמיש השקעות במקום הראשון בקטגוריית התחדשות עירונית תמ"א 38.
2 צפייה בגלריה
  הבניין הישן
  הבניין הישן
הבניין הישן
(צילום: יח"צ)
את החברה הקים בשנת 2006 גיא ששון, דור שלישי למשפחת קבלנים, בוגר MBA עם התמחות בנדל"ן ובעל תעודת שמאי מקרקעין. ששון בחר לשים דגש מיוחד על התמחות בתחום היזמות, איכות הבנייה, המימון והשיווק.
מאז הקמתה, ביצעה החברה פרויקטים רבים ומגוונים, בהם רכישת קרקע למגורים, עסקאות קומבינציה ופרויקטים הנבנים לפי תמ"א 38. לצד זאת, לכל אורך שנות פעילותה, חותרים אנשי החברה בהתמדה להיכנס לענפים חדשים בעולם הנדל"ן, כאשר חקירתם של ענפים אלה והוצאתם אל פועל נכללים באתגר הכרוך בעשייה מסוג זה.
פעילות החברה מתמקדת כיום באפיקי ההשקעה הבאים:
 עסקאות קומבינציה - פינוי-בינוי, הריסה ובנייה מחדש, תמ"א 2/38 ויצירת מאגר זכויות בנייה לפרויקטים באזור המרכז בכלל וברמת גן בפרט.
 תמ"א 38 – חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה.
 רכישת קרקעות ומגרשים פרטיים או קרקעות מינהל התכנון, מימון, בנייה ושיווק.

לוגיסטיקה מאתגרת והתחשבות בדיירים

בתחרות המצוינות בבנייה 2021, בקטגוריית התחדשות עירונית תמ"א 38, מועמד פרויקט החברה ברחוב רכסים 71 ברמת גן, שלפני תחילת העבודות מנה 6 דירות - 2 דירות בכל אחת מ-3 הקומות. המבנה, שנוספו לו 2.5 קומות על גג הבנין, עבר חיזוק בהתאם לתקן עמידות בפני רעידות אדמה, כל דירה קיימת הורחבה, לרבות ממ"ד, והוסדר שטח החניות. כמו כן הותקנה מעלית, חודשה הגישה לבניין, שופץ הלובי והוקמו תשתיות חשמל, אינסטלציה ותקשורת חדשות.
2 צפייה בגלריה
הבניין החדש
הבניין החדש
הבניין החדש
(צילום: יח"צ)
הפרויקט התאפיין במורכבות גדולה מכמה סיבות: הדיירים נשארו לגור בדירותיהם תוך כדי עבודות הבנייה, והיה צורך להתאים את כל העבודות, כך שהם יוכלו לנוע בחופשיות וללא סכנה. כמו כן הגישה לבניין, שהיא דרך כביש חד סיטרי, יצרה אתגר מורכב עבור המשאיות, הבאת חומרים לאתר ומיקום העגורן בשטח. גם העובדה שמול הבניין ממוקם בית ספר, הצריכה תיאומים לוגיסטיים רבים מול הנהלת המוסד.
בשונה מפרויקטים של פינוי-בינוי, שבהם מפנים את כל הדירות, מגדרים את השטח, הורסים את הבניין ובונים מחדש ללא הפרעות ולפי קצב התקדמות הבנייה, בפרויקט של חיזוק דוגמת רכסים 71, המורכבות מצריכה המון לוגיסטיקה והתחשבות בבעלי הדירות והסביבה ועמידה בלוחות זמנים צפופים לסיום העבודות.
"מבחינתנו, ההישג הכי גדול הוא שחוזרים אלינו בעלי קרקע ומביאים את בני משפחותיהם ואת חבריהם לרכוש אצלנו דירות נוספות", מציין בגאווה ששון, ומוסיף, כי בכוונתו להמשיך ולהוביל את תחום ההתחדשות העירונית ולהרחיב את פעילות החברה לפיתוח מתחמי פינוי-בינוי גדולי היקף באזורי הביקוש. 

קטגוריה בתחרות - תמ"א 38(1) - חיזוק המבנה ותוספת דירות

הפרויקט שעומד לשיפוט בתחרות: הרכסים 71
קטגוריה בתחרות - תמ"א 38(1) - חיזוק המבנה ותוספת דירות
שם הפרויקט: הרכסים 71
מיקום גיאוגרפי: רמת גן
היקף: תוספת 5 יח״ד - 4 דירות בנות 5 חדרים ופנטהאוז בן 6 חדרים
הקבלן המבצע: בן טל יזמות ובנייה בע"מ
יזם: ישראמיש השקעות בע"מ
אדריכל: מועלם אדריכלות והנדסת בניין בע"מ

שם החברה: ישראמיש השקעות בע"מ
מי הבעלים: גיא ששון
שנת הקמה: 2007
תחומי פעילות/התמחות: בהתחדשות עירונית על כל גווניה: תמ"א 1/38 חיזוק ותוספת, תמ"א 2/38 הריסה ובניה, רכישת קרקעות למגורים, ועסקאות קומבינציה.
פרויקטים נבחרים/בולטים: החשמונאים 18, איינשטיין 21, 23, 25, רוקח 15, 17, י"א באדר 10 - כולם ברמת גן