2 צפייה בגלריה
בלי ניתוחים אלקטיביים, עם טיפולים אונקולוגיים. האחיות שובתות
בלי ניתוחים אלקטיביים, עם טיפולים אונקולוגיים. האחיות שובתות
בלי ניתוחים אלקטיביים, עם טיפולים אונקולוגיים. האחיות שובתות
(צילום: מוטי קמחי)
משבר הקורונה החריף עוד יותר את המחסור בתקנים שהיה במערכת הבריאות, וכניסתם של אחים ואחיות רבים לבידוד הקצינו את המחסור. בהמשך לחשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על איומי השביתה, מהיום (ב') אמורים לשבות כל עובדי ועובדות הסיעוד בשיא המשבר הבריאותי החריף ביותר מאז הקמת המדינה. עם זאת, הלילה מתקיימת פגישה בין האחיות לאוצר בניסיון למנוע את ההשבתה.
במחאה על המחסור החמור בתקנים, האחיות בבתי החולים, בקופות החולים ובלשכות הבריאות צפויות לעבוד רק במתכונת חירום.

כל הניתוחים דחופים יידחו, מרפאות החוץ יעבדו במתכונת שבת, אך מחלקות הקורונה וחולים אונקולוגיים לא ייפגעו. בקופות החולים הונחו האחיות לבצע רק מתן אינסולין, טיפולי פוריות וטיפולים בחולי אונקולוגיים, כמו גם טיפולים במכוני גסטרו. גם בדיקות הקורונה צפויות להתקיים ללא הפרעות.
בלשכות הבריאות ככל הנראה יידחו חיסונים לקראת נסיעות לחו"ל, וגם נטילת דם לצורכי בדיקות תתבצע במתכונת מצומצמת. יצוין כי לא תהיה פגיעה במערך החקירות האפידמיולוגיות של מאומתים לקורונה.
בהנחיות ששוגרו עם ההודעה על השביתה לצוותי האחים והאחיות בבתי החולים צוין כי "אין ניתוחים אחרי הצהריים אלא דחופים בוועדת חריגים". בהמשך נכתב כי "בכל מחלקות האשפוז למיניהן יעבדו במתכונת שבת". במחלקות הפגים, בחדרי הלידה, דיאליזה, אונקולוגיה ויחידות הפריון הונחו הצוותים לעבוד במתכונת מצומצמת.
2 צפייה בגלריה
אילנה כהן בדיון על שביתת האחים והאחיות
אילנה כהן בדיון על שביתת האחים והאחיות
יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן
(צילום: יריב כץ)
יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה כי "אני לא מפחדת ממשרדי האוצר והבריאות, גם אם יביאו אותנו לבית הדין לעבודה. תעצרו רגע ותראו מה קורה, ואנחנו עוד לפני החורף. למה מחכים? שתהיה קטסטרופה? אנחנו מבקשים 1,500 תקנים, וגם זה לא באמת מספיק".
כהן הוסיפה כי "אנחנו לא איקאה. אם בגלל פתיחת מחלקות הקורונה מעבירים אחיות לאותן מחלקות, אז יש עומס על שאר המחלקות ופחות אנשים. לוקחים אחיות מהמחלקות הפנימיות, על חשבון המונשמים, בזמן שחלק גדול מהאחיות בכלל בבידוד ולא יכולות לעבוד, אז אין ספק שנקרוס.
"אובדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל יעלה בחיי אדם. לצערנו לא נותרה בידינו הברירה אלא לשבות, בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות".
פורסם לראשונה: 21:27, 19.07.20