הפעוט זין סאמר אלטוויל, בן שנה וחודשיים ממחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים, מת הבוקר (חמישי) לאחר שנחנק אתמול מבליעת כדור קטן. הוא פונה לבית חולים הר הצופים, שם קבעו הרופאים את מותו.
1 צפייה בגלריה
זין סאמר
זין סאמר
הפעוט זין אלטוויל
"מאוד כואב לנו על הילד שאיבדנו", אמר דודו של הילד חאדר אלטוויל. "הוא שיחק עם אחיו היחיד וסים. פתאום בני משפחתו ראו שהוא לא מרגיש טוב, ובהתחלה לא הבינו ממה הוא סבל. אחרי שנלקח לבית החולים התברר שהוא נחנק מכדור קטן, שלא יודעים מאיפה הוא הגיע".
מבקרים רבים הגיעו לסוכת האבלים שהקימה המשפחה. "אמו של הילד עדיין לא מעכלת את המקרה", סיפרה תושבת מחנה הפליטים שהגיעה לניחום אבלים אצל המשפחה. "שמעתי את האם אומרת 'איפה הלכת בני היקר, למה עזבת אותנו'?. האווירה בבית עצובה מאוד בגלל האסון".
שכן נוסף מהמחנה, עבד אל רחים, אמר: "לצערי זה מקרה לא פשוט. כולם נמצאים ליד המשפחה כדי לנחם ולחזק אותם. מקווה שההורים יצליחו להתמודד עם הכאב".
לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מאז שנת 2015 נחנקו למוות 53 ילדים. בעשרה מהמקרים הם נחנקו מבליעת חפץ קטן. ב-90% ממקרי החנק מבליעת חפץ, מדובר היה בילדים בני פחות מארבע.
מנכ"לית "בטרם" אורלי סילבינגר אמרה כי "חנק הוא הגורם השלישי לתמותה מהיפגעות ילדים. תינוקות ופעוטות הם סקרנים ובוחנים את העולם דרך הפה. הם נוטים להכניס כל דבר לפה. במקביל, קנה הנשימה שלהם צר מאוד, בקוטר של זרת. חפצים קטנים הנמצאים בפה עלולים להישאף, לחסום את קנה הנשימה ולצערנו לגרום לחנק ותמותה".
"לכן ההנחיות שלנו חד משמעיות: מרחיקים מילדים קטנים כל מוצר קטן. המדד הוא האם המוצר נכנס לקופסה של ביצת הפתעה? אם כן, הוא מסוכן. הסכנה גוברת כשמדובר בחפצים עגולים וחלקים כמו כדורים קטנים או גולות", הוסיפה.
בקיץ שעבר נחנק למוות מעינב שאכל הפעוט מאלק חמזה אסעד, בן שלוש מהיישוב כיסרא. רופאי בית החולים לגליל בנהריה נאלצו לקבוע את מותו.