שיעור הבדיקות החיוביות עומד השבוע על שיא של 12.8%, לעומת 9.4% בשבוע שעבר. כך עולה מדו"ח אמ"ן שהתפרסם הבוקר (יום ו'). בדו"ח נכתב כי ארגון הבריאות העולמי מציין עמידה של מתחת ל-5% חיוביים לאורך זמן כאחד המדדים להשתלטות על המגפה, אך בישראל המצב גרוע בהרבה.
בשבועות האחרונים חל זינוק במספר בדיקות הקורונה הנערכות בישראל, אך בדו"ח אמ"ן נכתב כי העלייה הרחבה בתחלואה מושפעת רק חלקית מהגדלת היקף הבדיקות. עוד נכתב כי מספר החולים החדשים ליום בישראל הוא הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.
אתמול נרשם מספר שיא של נדבקים ביממה, הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים קשה הגיע ל-700. עוד 27 חולים נפטרו מהבוקר, ובסך הכול מתו החודש מהנגיף כבר 459 איש, יותר מבכל חודש אחר.
בדו"ח אמ"ן נכתב עוד כי שיעור הבדיקות החיוביות הגבוה מעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המתואר בפועל, למרות מספר הבדיקות הגבוה שנערכות בישראל. כלומר, יש לא מעט חולי קורונה בישראל ללא סימפטומים – שכנראה אינם יודעים שנדבקו וטרם עברו בדיקה.
מניתוח הנתונים שמפרסם משרד הבריאות על אודות המאובחנים החדשים בשבוע האחרון עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות בביתר עילית עומד על כמעט 33%. כלומר אחד מכל שלושה נבדקים מקבל תשובה כי הוא נדבק בנגיף – כאשר הממוצע הארצי עומד על אחד מכל שמונה.
המצב קשה גם באלעד שם 31.5% מהנבדקים קיבלו תשובה שהם נדבקו בנגיף. אחוז גבוה נרשם גם בבני ברק – שם למעלה מ-25% מהנדבקים קיבלו תשובה חיוביות – כלומר אחד מכל ארבעה. בבית שמש כמעט 22% מהנדבקים קיבלו תשובה חיוביות ובנתיבות הנתון הוא 20% - כלומר אחד מכל חמישה.
שיעור בדיקות חיוביות מעל הממוצע הארצי התקבלו גם באום אל פחם, כפר קאסם, אשדוד, ירושלים ורחובות. כך שלמעשה בשלוש הערים שבהן המספר הרב ביותר של חולים פעילים – ירושלים, בני ברק ואשדוד – שיעור הבדיקות החיוביות הוא מעל הממוצע הארצי.
עוד עולה מהנתונים כי בתל אביב יפו שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.66% - כלומר אחת מכל 13 בדיקות היא חיובית – נתון נמוך בהרבה מהממוצע הארצי. נתונים דומים התקבלו גם בחיפה, נהריה, גבעתיים, קריית ביאליק, רעננה, ירוחם, אריאל וכפר סבא. רק ביישוב אחד ברשימה – קריית טבעון – שיעור הבדיקות החיוביות הוא מתחת ל-5%, כלומר אחד המדדים להשתלטות על המגפה.