יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) על חובת עטיית מסכה בתחומי הבית. היא הדגישה כי הנבחרים יורשו להסיר את המסכה רק בזמן שינאמו. "מצופה מכל הנוכחים לעמוד בדרישה זו, כסימן לאכפתיות לבריאותם, לבטיחותם ולרווחתם של הסובבים".
5 צפייה בגלריה
ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים
ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים
"מצופה מכולם, סימן לדאגה לסביבה". פלוסי
(צילום: AFP)
הצעד הגיע לאחר שחבר הקונגרס הרפובליקני לואי גומרט, שסירב בתוקף לעטות מסכה מפרוץ המגפה, אובחן כנשא קורונה, ושלושה מעמיתיו הודיעו כי בעקבות זאת הם נאלצים להיכנס לבידוד.
בשבוע שעבר, ואחרי שבמשך תקופה ארוכה סירב הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לעטות מסכה או לעודד את האמריקנים לעשות זאת, הוא שינה כיוון. טראמפ העלה לטוויטר תמונה שלו עם מסכה שחורה וכתב: "אנחנו מאוחדים במאמץ שלנו לנצח את הנגיף הסיני הבלתי נראה, והרבה אנשים אומרים שלעטות מסכה, כשאי אפשר לשמור מרחק, זה פטריוטי. אין אף אחד יותר פטריוטי ממני, הנשיא האהוב שלכם".
בינתיים, העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה במדינה שבה נרשם מניין המתים והחולים הגבוה בעולם נמשכת. לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, בארה"ב מונים כבר 150 אלף קורבנות שמתו מנגיף הקורונה מתוך קרוב ל-4.5 מיליון שאומתו כנשאים במדינה. בתוך המדינה, מניין הנדבקים הגבוה ביותר נרשם בקליפורניה ובפלורידה - קרוב לחצי מיליון בכל אחת מהמדינות.

5 צפייה בגלריה
טראמפ עם מסכה, בביקור בבית חולים צבאי במרילנד. 11 ביולי
טראמפ עם מסכה, בביקור בבית חולים צבאי במרילנד. 11 ביולי
גם טראמפ שינה כיוון, והחל לעטות מסכה
(צילום: AP)

נתוני שיא בברזיל, שתאפשר כניסת תיירים

המדינה השנייה הן בנתוני ההדבקה והן בנתוני התמותה בעולם היא ברזיל, שהודיעה הלילה כי תאפשר את הכניסה לזרים לראשונה מאז חודש מרץ. לפי ההצהרה הממשלתית, אזרחים מכל המדינות יוכלו לטוס לברזיל, כל עוד הם רכשו ביטוח בריאות מתאים לזמן שהותם במדינה. בעוד תיירים יכולים לבקר בברזיל כעת, במדינות רבות ככל הנראה לא ינקטו פעולה הדדית, והן לא יאפשרו כניסת ברזילאים.
הצעד דווח לראשונה בסוכנות הידיעות רויטרס, והגיע במקביל לנתונים ממשרד הבריאות בברזיל, שעדכן על שיא במספר הנדבקים והמתים היומי. לפי נתוני המשרד, יותר מ-69 אלף בני אדם אובחנו כחולים בתוך יממה ולא פחות מ-1,595 קורבנות נוספו למניין המתים במדינה.
5 צפייה בגלריה
מטוס
מטוס
איסור הכניסה למדינה הוסר. מטוס חברת LATAM הברזילאית
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מצייץ שהחלים מ נגיף קורונה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מצייץ שהחלים מ נגיף קורונה
בולסונרו צייץ שהחלים מקורונה, ונצפה לראשונה באירוע ציבורי
5 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו יוצא לטייל אחרי שהחלים מ נגיף קורונה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו יוצא לטייל אחרי שהחלים מ נגיף קורונה
נשיא ברזיל יצא לטיול אחרי שהחלים מקורונה
(צילום: רויטרס)
מאז פרוץ המגפה בברזיל אובחנו יותר מ-2.5 מיליון חולים במדינה, מתוכם מתו 90,134 בני אדם. אחד מנשאי הקורונה שאובחנו היה נשיא המדינה, ז'איר בולסונרו, שאומת כחולה בתחילת החודש ומאז החלים. אמש הופיע בולסונרו לראשונה באירוע ציבורי אך סירב לדבר עם עיתונאים.
הוא הגיע לאירוע הוקרה לנשים העובדות באזורים כפריים באמריקה הלטינית. בולסונרו, שהקטין תחילה את המגפה העולמית, קרא לנגיף "שפעת קטנה" ואף נצפה באירועים ציבוריים ללא מסכה ישב בקהל, הפעם עם מסכה. בסיום האירוע הוא עזב את האולם, וכאמור שמר על שתיקה.
מוקדם יותר החודש עדכן בולסונרו כי חווה תסמינים קלים בלבד של קורונה וקרא ברשתות החברתיות להשתמש בתרופה נגד מלריה, הידרוקסיכלורוקווין, עליה המליץ בעבר גם טראמפ.