איתות מעזה לעיניים ישראליות, לאחר ימים רצופים של הפרחת בלוני נפץ ויממה אחרי הירי לעבר כוח צה"ל בגבול רצועת עזה: חמאס שיגר הבוקר (יום ב') מטח של לפחות ארבע רקטות מהרצועה לכיוון הים. במקביל הופץ ברצועה תיעוד של ירי רקטות, לקול צהלות תושבים שצופים בהם. בסרטון נטען כי אלה הן הרקטות ששוגרו הבוקר.


3 צפייה בגלריה
מטח של רקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל
מטח של רקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל
שיגור הרקטות לים

3 צפייה בגלריה
מטען נפץ נחת בשדה כרוב במושב שדה משה
מטען נפץ נחת בשדה כרוב במושב שדה משה
מטען נפץ נחת בשדה כרוב במושב ניר משה
(צילום: יריב חג'בי)
לרוב ירי רקטות ניסוי מעזה מתרחש לפנות בוקר ואינו מתועד. במקרה זה, עקב שעת השיגור, נראה כי חמאס דווקא רצה שהשיגורים יתועדו. גם העובדה שנורה מטח רקטות, ולא רקטה בודדת כבדרך כלל, אינה שגרתית.
גם היום נמשך טרור הבלונים. חבלן משטרה השמיד מטען נפץ שנחת עם בלון בשדה הכרוב של החקלאי יריב חג'בי במושב ניר משה שבמועצה האזורית מרחבים. לאחר מכן פרצה שריפה סמוך לכביש 34, באזור קיבוץ ארז. צוותי כיבוי במקום. בהמשך התפוצצו שלושה בלוני נפץ בשמי שדרות, ללא נפגעים.
3 צפייה בגלריה
חשד לטרור בלונים
חשד לטרור בלונים
השריפה באזור קיבוץ ארז
(צילום: בן סדן, ביטחון קיבוץ ארז)
אתמול פרצו שתי שריפות באזור בארי שבמועצה האזורית אשכול בשל בלוני תבערה. ביום חמישי פרצו לפחות שלוש שריפות באזור המועצה בעקבות בלונים שהופרחו מרצועת עזה.
העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחמאס פרסם שלשום כי חמאס העביר מסר למודיעין המצרי ולפיו תקופת השקט על גבול הרצועה תסתיים, וזאת בשל תחושת חמאס שישראל מכשילה ביצוע פרויקטי פיתוח גדולים שישפרו את המצב ההומניטרי ברצועה. יש לציין כי המודיעין המצרי משמש כצינור להעברת מסרים בין חמאס לישראל.
פורסם לראשונה: 11:09, 10.08.20