2 צפייה בגלריה
בוריס שינדלר
בוריס שינדלר
בוריס שינדלר
(אלכסנדרה יאקובלבה)
לא הלכתי אתמול (שבת) להפגנה בכיכר דווקא משום שאני עצמאי. לא כי המחאה לא מוצדקת ולא כי אין על מה להפגין – למעשה ספק אם הייתה לעצמאים סיבה מוצדקת יותר בשנים האחרונות למחות נגד מדיניות הממשלה - אבל זה בדיוק העניין: בכיכר רבין חיכתה לי, ולאנשים במצב דומה לשלי, סכנה בריאותית. ובגלל שאני עצמאי במדינת ישראל, זה עלול היה לעלות לי ביוקר.
מארגני האירועים במוצ"ש הם אנשים נהדרים, מלאי כוונות טובות, ובכל זאת, קיום הפגנה של יותר מעשרת אלפים איש מהווה חוסר אחריות חברתית שיגרום נזק ארוך טווח למאבק, בשל החשש המאוד ריאלי מהידבקות בנגיף הקורונה, דבר שפוגע בעצמאים באופן חמור יותר משכירים.
חרף 72 שנות רגולציה, מדינת ישראל עדיין לא השכילה לאפשר לעצמאי כמוני, חולה כרוני בפסוריאזיס, לטפל באמצעות החוק בבריאות שלי, אף שמדובר בזכות בסיסית ופשוטה של כל שכיר. אני לא מקבל תשלום על ימי מחלה, ולכן, מעבר לסיבוכים שעלולים לצוץ בעקבות הקורונה, אין לי את הפריבילגיה הכלכלית להידבק.
ב-2018 יזמתי עם יו"ר השדולה למען העסקים הקטנים בכנסת, ח"כ עודד פורר, את הצעת חוק "דמי מחלה" לעצמאים. זה היה הרבה לפני שארגונים כמו "השולמנים" ואחרים לקחו לכאורה את המושכות לידיים והחלו בתהליך איגוד העצמאים. לא יותר מדי התקדם מאז.
לכן, עבורי, ללכת להפגנה שבה ישתתפו רבים שהצהירו מראש שלא ייקחו ניידים על מנת לבלבל את גורמי האכיפה ולהימנע מאיכון אם יתגלה נשא קורונה בכיכר, זה חוסר אחריות הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית.

אני שומע את השיח שלפיו המחאה אתמול הייתה רק יריית פתיחה, ושאם ההבטחות להזרמת כספים לא יתממשו, הפגנות הענק יימשכו. ואני שואל, האם זו הדרך הנכונה? האם המחאה - מוצדקת ככל שתהיה - שווה את הסיכון שבעוד כמה שבועות היא תביא לסגר כללי במשק? מה יהיה על אותם בעלי עסקים שזועקים כעת לעזרה?
כישלון הממשלה במשבר הקורונה הוא תוצאה של תפיסת עולם כלכלית מעוותת שלה "זוכים" העצמאים גם בשגרה. המצב כרגע דורש הזרמת כספים מיידית ישירות לעסקים, על מנת שהם יוכלו להמשיך לנשום ולשרוד את המציאות הכלכלית המאתגרת שידעה המדינה מאז קמה.
מדיניות הזיגזג של סגירה, פתיחה ושוב סגירה של העסקים, היא מתכון בטוח לחורבן הכלכלה הישראלית, ותמוה בעיניי שקבינט הקורנה לא מאמץ את המתווה הפשוט והיעיל של "פיצוי בגין ירידת מחזורים", כפי שמקובל בעתות מלחמה, ללא בירוקרטיה מיותרת ותנאי סף לא ברורים.
פעלתי למען העצמאים בדרכים רבות, ואמשיך לעשות כך, אבל תוך שמירה על בטיחות בריאותית מקסימלית לי ולסביבתי. אהיה הראשון להתייצב במחאה על זכויות העצמאים לאחר שנעבור את מגפת הקורונה, ואספוג את מלוא הביקורת מצד מובילי המחאה וחבריי העצמאים על כך שאינני יכול לצאת להפגנה בזמן שאנו חווים מגפה משתוללת.
בינתיים אני מאחל לכל המשתתפים בהפגנה בריאות איתנה ומימוש מלא של דרישותיהם בהקדם האפשרי.
  • בוריס שינדלר הוא פעיל למען זכויות עצמאים
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com