הולך רגל ורוכב אופנוע נהרגו היום (ו') בתאונות בהרצליה ובתל אביב. צוותים של מד"א קבעו את מותם של שני ההרוגים, המשטרה חוקרת את נסיבות התאונות.
בתאונה בהרצליה נדרס הולך רגל מפגיעת משאית ברחוב יוסף נבו. התאונה אירעה במעבר חצייה בצומת מרומזר. המשטרה תבחן אם הולך הרגל חצה במעבר החצייה ברמזור ירוק ואם נהג המשאית לא הבחין בו.
1 צפייה בגלריה
רחוב יוסף נבו בהרצליה בה נפגע הולך רגל
רחוב יוסף נבו בהרצליה בה נפגע הולך רגל
מקום התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום בעקבות דיווח שהתקבל ב-11:45 על תאונת הדרכים בהרצליה.
חובש רפואת חירום במד"א יששכר וייס ופרמדיק מד"א עידן שינה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב על הכביש מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
בשעה 12:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על רוכב אופנוע שהתנגש בקיר בחניון ברחוב סמטת כביר בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לרוכב טיפול רפואי, שבסופן קבעו את מותו של צעיר כבן 22.
חובש רפואת חירום במד"א שי בכר סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הצעיר שוכב בסמוך לאופנוע מחוסר הכרה וסובל מחבלה קשה בראשו. מיד התחלתי להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 43 הולכי רגל. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו 51 הולכי רגל. 19 מתוך ה-43 היו אנשים מעל גיל 65. קבוצת הגיל בסיכון הרב ביותר. 38 רוכבי אופנוע נהרגו מתחילת שנה לעומת 28 בתקופה המקבילה אשתקד.