עימות בממשלה סביב הסגר: לאחר ששר האנרגיה יובל שטייניץ קרא היום (שני) באולפן ynet לסגר של עשרה ימים לאור הזינוק בתחלואת הקורונה, התווכחו השרים בישיבתם. השר אופיר אקוניס אמר כי "יכול להיות שאנחנו בתחילת סוף הגל השני" והציע למשרד הבריאות "להפסיק לפזר תרחישי אימה". שטייניץ התפרץ ואמר כי אנחנו במקום גרוע מבחינת התחלואה.
אקוניס השיב ואמר: "שמעתי שאתה מציע להטיל סגר כללי, אני מתנגד לרעיון הזה בכל תוקף, זה יחריב את כלכלת ישראל". לדברים אלה לא הגיב שטייניץ. שאר השרים נדהמו מהעימות, אך לא הביעו עמדה.
בריאיון אמר שטייניץ כי "עדיף טיפול מיידי של זבנג וגמרנו ולגמור את המצב הזה". הוא הבהיר כי הוא מתכוון ל"סגר נושם", כאשר יהיה ניתן לצאת לעבודה. "מוטב מוקדם מאשר מאוחר".

עוד אמר כי "הנתק האווירי מהעולם מסוכן כלכלית. תוך שבועיים אנחנו מורידים את ההידבקות לכמה עשרות ונוכל לחדש את הקשר האווירי לעולם שחיוני לכלכלת ישראל. לפעמים עדיף להקשות על עצמנו שבועיים, כדי להקל על עצמנו בשנה הקרובה".
לדבריו, "דווקא כמי שהיה שר האוצר, אחד הדברים שמדאיגים אותי זה חרם הטיסות על ישראל. אנחנו כלכלה בת תשעה מיליון נפש. נתק של יותר מחודשיים-שלושה מאירופה ורוב העולם יפגע בסוף במנגנונים הבסיסיים של התעשייה והכלכלה".
עוד בישיבת הממשלה, דרש שר הכלכלה עמיר פרץ להפעיל את המודל הגרמני, לפיו המדינה מעבירה את דמי האבטלה למעסיק, שממשיך לשלם משכורת לעובד, עם זכויות סוציאליות. פרץ פירט על תכניתו ליצירת 240 אלף מקומות עבודה, ואמר כי חייבים להחליט ליצור מקומות עבודה, ולעודד עבודה כחול-לבן.
2 צפייה בגלריה
עמיר פרץ לפני ישיבת הסיעה של כחול לבן
עמיר פרץ לפני ישיבת הסיעה של כחול לבן
דורש ליצור מקומות עבודה. השר פרץ
(צילום: שאול גולן)
ראש הממשלה אמר בישיבה כי "זו לא תקופה רגילה, ובתקופה כזאת אני ממליץ שכמה שיותר מכרזים של מוסדות ממשלתיים ייתנו עדיפות לתוצרת כחול-לבן". בדיון אמר עוד נתניהו כי "מסתמן שנצטרך לפתוח את שנת הלימודים במתכונת קפסולות". בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "אנחנו מביאים לאישור הממשלה את התכנית הכלכלית לשכירים, לעצמאים ולבעלי עסקים. התכנית מיועדת להעניק רשת ביטחון למי שנפגע מהתפרצות הנגיף".
"היא לא שלמה, אני יודע שיש בה גם חורים. שר האוצר ואני דיברנו, ואני מתכוון לדבר על כך עם בני גנץ, על מענה גם לחורים בתוך הרשת. יש הרבה דברים שצריך לטפל בהם, כולל עזרה למשפחות, לסקטורים. נדון בזה בסוף הישיבה, מה המנגנון הטוב ביותר לכך", הבטיח רה"מ.
2 צפייה בגלריה
הפגישה בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות
הפגישה בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות
נתניהו בפגישה עם אלדשטיין ואוחנה, היום
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נתניהו הוסיף כי "יש פה תכנית מקיפה שלא הייתה כדוגמתה, אני רוצה לשבח את הממשלה על כך. כבר העברנו אתמול בהצלחה, פה אחד, את המענק לעצמאים, ויש דברים שאנחנו צריכים לעשות, כדי לתת רשת ביטחון ובהמשך כמובן לפעול לייצר ולתגמל חזרה למעגל העבודה".