משרד הבריאות עדכן הערב (שישי) כי 1,115 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו מאז חצות. מספר החולים הפעילים בישראל עומד כעת על 32,230 - ובסך הכל מאז פרוץ המגפה נדבקו בארץ 59,475 בני אדם.
3 צפייה בגלריה
קורונה חליפות בדיקות
קורונה חליפות בדיקות
בדיקות קורונה. ארכיון
(ללא)
בתוך כך, על פי דירוג שפרסם ה"ניו יורק טיימס" ומשווה את נתוני התחלואה בארצות הברית לשאר המדינות - ישראל שישית בעולם במספר הנדבקים החדשים למיליון תושבים - שעומד על כ-200. בצמרת מקדימות את ישראל רק עומאן, בחריין, פנמה, דרום אפריקה וארה"ב.
על פי הדירוג, מספר הנדבקים החדשים למיליון תושבים בישראל גבוה מזה שנרשם בברזיל, בקולומביה, בבוליביה ובכוויית. ב"ניו יורק טיימס" מסבירים כי מדינות המפרץ עומאן ובחריין נמצאות בראש הדירוג משום ששם הנגיף נפוץ במהירות בעיקר בקרב העובדים הזרים.
על פי הנתונים המעודכנים, אתמול אובחנו 1,918 נדבקים חדשים. 308 חולים מאושפזים הערב במצב קשה בבתי החולים, 84 מהם מונשמים. מפרוץ המגפה מתו בישראל 448 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.
מהנתונים עולה כי ב-7.6% מהבדיקות מתקבלת תוצאה חיובית - הנתון הממוצע, לאחר שאתמול היה הנתון נמוך מהממוצע.
בירושלים נחצה היום רף 10,000 המאובחנים מאז פרוץ המגפה. מאז פברואר אובחנו בעיר מאז 10,025 נדבקים. 4,708 עדיין חולים פעילים.
3 צפייה בגלריה
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
סגר בשכונות רוממה ובעלז בירושלים. ארכיון
(צילום: AFP)
בינתיים, החל מהערב בשעה 17:00 ועד יום ראשון בשעה 05:00 נכנסו לתוקפם שורת איסורים. לפי החלטת הממשלה, בסוף השבוע יישארו סגורים קניונים, חנויות רחוב, מרכזי קניות פתוחים, שווקים, מספרות ומכוני יופי. גם חדרי הכושר יישארו סגורים וייפתחו מחדש ביום ראשון ב-06:00 בבוקר.
מנגד, בסוף השבוע לא תהיה הגבלת מרחק על יציאה מהבית, הבריכות, חופי הים, שמורות הטבע והגנים הלאומיים יישארו פתוחים, המסעדות יוכלו להמשיך לפעול לפי "התו הסגול", קרי עם ישיבה של עד 20 סועדים בפנים ועד 30 בחוץ.
כמו כן ימשיכו לפעול בסוף השבוע אטרקציות כגון מוזיאונים (פרט לאלה שמיועדים לילדים), גני חיות, רכבלים ומתקני שעשוע. גם רשתות המזון והפארם יישארו פתוחות והתחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת של עד 50 נוסעים באוטובוס רגיל ועד 50% מתפוסת אוטובוס מפרקי.