דרום קוריאה החלה השבוע ביישום תוכנית, שעלותה כ-43.2 מיליארד דולר, לבניית חוות טורבינות הרוח הגדולה בעולם, שתוקם בים. על פי התוכנית, חוות הענק אמורה לפעול ב-2030 ומדובר בשאיפה של הממשלה בסיאול לעבור לשימוש באנרגיה נקייה.
1 צפייה בגלריה
הטקס בסינאן
הטקס בסינאן
הטקס בסינאן
(צילום: EPA)
הפרויקט הענק הוא מרכיב עיקרי בתוכנית הירוקה של נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה אין, שהחלה בשנה שעברה ונועדה להפסיק את ההסתמכות על דלקים מזהמים בכלכלה הרביעית בגודלה באסיה, ולהפוך אותה לנקייה מפליטות עד שנת 2050.
מדובר בחוות טורבינות, שאמורה לייצר 8.2 ג'יגה-ואט חשמל. "עם הפרויקט הזה, אנחנו מאיצים את המעבר לייצור אנרגיה ידידותית לסביבה ומתקדמים ביתר שאת לעבר אי תלות בדלקים מזהמים", אמר מון באירוע הנחת אבן הפינה לחוות הטורבינות, שנערכה באחד החופים בדרום מערב המדינה.
מדובר בפרויקט שיספק גם 5,600 מקומות עבודה ויגדיל את כושר ייצור האנרגיה הירוקה של דרום קוריאה, יחד עם פרויקטים נוספים שיוקמו במדינה, מ-1.67 ל-16.5 ג'יגה-ואט.
גורמים רשמיים בדרום קוריאה אמרו כי חוות הטורבינות תספק חשמל בסדר גודל של שישה כורים גרעיניים. כרגע חוות הטורבינות הרוח הימית הגדולה בעולם היא Hornsea 1 בבריטניה והיא מספקת 1.12 ג'יגה-ואט.