אלירן קמבסיס (34), שחשוד בריסוס גז מדמיע לעבר מפגינים בצומת אלוף שדה ברמת גן, טוען שהשתמש בחומר לניקוי חלונות. הוא נעצר הלילה (יום א') על ידי המשטרה שביקשה הבוקר להאריך את מעצרו בשלושה ימים. השופטת שלחה אותו למעצר בית בתנאים מגבילים.
2 צפייה בגלריה
רכב מרסס את המפגינים במחלף השלום
רכב מרסס את המפגינים במחלף השלום
רכב מרסס את המפגינים ברמת גן
קמביסיס, נשוי ואב לשתי בנות קטנות, נעצר על ידי שוטרי מרחב דן לקראת חצות לאחר שתועד במצלמות אבטחה בחשד שריסס על מפגינים תרסיס פלפל. טען כי לא ריסס גז מדמיע או תרסיס פלפל וכי מדובר בחומר לניקוי חלונות. הוא אמר לחוקרים כי ההסתה ברשתות החברתיות נגד "הפגנות השמאל" השפיעה עליו, שהוא פיתח רגשות קשים נגד מפגיני "הדגלים השחורים" וכי ההפגנה בשבוע שעבר שבמהלכה עלתה צעירה חשופת חזה על פסל המנורה הובילה אותו לבצע את המעשה. הוא הביע צער על האירוע ואמר כי טעה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים. נציג המשטרה אמר בדיון בבית משפט השלום בתל אביב כי "החשוד עבר ליד מפגינים וריסס אותם בחומר לניקוי שמשות. הוא הודה שעשה את זה".
סנגורו, עו"ד דן באומן מהסנגוריה הציבורית, אמר כי "החשוד עד כמה שאני יודע אין לו עבר פלילי לפחות ב-15 שנים. הוא לא פעיל פוליטי, הוא הושפע מהרשתות החברתיות ומה שחשוב זה שהוא לקח אחריות".
קמבסיס טען בפני השופטת: "לא רציתי לרסס אותם, עשיתי את זה באוויר ולא על המפגינים - זה היה בטעות. אני לא עושה דברים כאלה בכלל. לא אעשה את זה בחיים יותר. אני מתנצל בפני בית המשפט".
2 צפייה בגלריה
רכב חולף ריסס את המפגינים בגז בחלף אלוף שדה
רכב חולף ריסס את המפגינים בגז בחלף אלוף שדה
גם ילדים קטנים רוססו בצומת
השופטת ענת יהב שחררה אותו לביתו בתנאים מגבילים ואמרה כי "החשוד הודה בחקירה במעשה ואמר שמדובר בחומר סבוני מסוים. מדובר באדם מבוגר ללא עבר פלילי שהודה מיד במיוחס לו. מצאתי כי לחשוד מורכבות אישית ונפשית ובהינתן כל אלה על אף שקיימת מסוכנות, לטעמי היא ברף התחתון". הוא כאמור נשלח למעצר בית של שלושה ימים בפיקוח מלא.
יהב אמרה לחשוד בסוף הדיון: "כל אחד זכותו להפגין גם אם זה בניגוד למה שאתה חושב. זו זכותם הבסיסית".
האירוע ברמת גן התרחש אתמול מעט אחרי השעה 19:30, אז הפגינו 50 איש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "מושחתים נמאסתם", "שוחד מרמה והפרת אמונים", "מנותקים נמאסתם" ועוד.
לפתע, כך סיפרו מפגינים, הגיע רכב שריסס לכיוונם גז פלפל ונמלט מהמקום. "עמדתי בצומת אני, שלושת הילדים שלי בני 9 6 ו-4 ועוד ילד של חברים בן 9", סיפר א' שרוסס גם הוא. "היו הרבה רכבים שהאטו את הנסיעה וצפצפו כדי להזדהות אז לא חשדתי ברכב שהסתובב והגיע לידנו באיטיות. הוא הוריד את החלון לצד הנהג, ולפתע ריסס בגז פלפל, וכולם התחילו להשתעל ולהתגרד ולבכות. היו שם 50 איש ואחרי האירוע כולם ברחו משם".
הוא סיפר כי הגיש תלונה במשטרה: "אני בטוח שיש שם מצלמות אבטחה ואי אפשר לפספס את זה. הוא המשיך לנסוע ונעלם. אנחנו נחזור לשם גם בשבוע הבא. אף אחד לא הצליח לעשות כלום כי כולם השתעלו". א' אמר כי הוא משוכנע שזה מעשה מכוון נגד המפגינים: "בכוונה לא נסענו לבלפור כי הייתי עם ילדים ורציתי משהו יותר קטן כדי לחנך את הילדים שלנו ולהראות שמותר למחות בדמוקרטיה על מה שקורה במדינה".
מפגין נוסף סיפר "צילמתי את ההפגנה שמתרחשת מדי מוצאי שבת. היו שם מוחים עם שלטים. פתאום הרגשתי צריבה בעיניים והבנו שמישהו התיז עלינו חומר, ניגשתי לשוטרים ודיווחנו שמישהו התיז גז. רק כשעברתי על הצילומים ראיתי את האירוע".