צעיר כבן 27 טבע בצהריים (שבת) באזור חוף אכזיב, צפונית לגן הלאומי. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.
2 צפייה בגלריה
מזג אוויר מטיילים הגן הלאומי אכזיב
מזג אוויר מטיילים הגן הלאומי אכזיב
הגן הלאומי אכזיב. הטביעה אירעה בחוף לא מוכרז צפונית לגן הלאומי
(צילום: דני זיו רשות הטבע והגנים)
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א מתן קאופמן סיפר: "כשהגעתי לחוף הלא מוכרז ראיתי גבר שוכב בסמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. מיד התחלנו בטיפול רפואי מתקדם שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לאחר זמן ממושך של מאמצים להציל את חייו נאלצנו לקבוע את מותו".
מהמשטרה נמסר כי בעקבות דיווח שמסרו חבריו של הטובע, כי נעלם במים, החלו סריקות אחריו. אזרחים משו אותו בסופו של דבר מהים כשהוא מחוסר הכרה.
2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: רועי עידן)
בנוסף טבעו היום ארבעה גברים נוספים בחוף לא מוכרז דרומית לגן הלאומי אכזיב ומצבם מוגדר קל עד בינוני. צוותי מד"א פינו אותם לבי"ח נהריה.
שעות ספורות לאחר מכן טבע גבר בן 40 בחוף לא מוכרז סמוך לאזור התעשיה בקריית חיים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים רמב"ם את הטובע כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם.
אמש טבע צעיר בשנות ה-20 לחייו בחוף ארבע העונות בנתניה. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לחוף ביצעו בצעיר שנמשה מהמים פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו. לפי מד"א, מדובר ככל הנראה בפלסטיני מיהודה ושומרון.
מתחילת חודש מאי, פתיחת עונת הרחצה, 27 בני אדם טבעו למוות ברחבי הארץ. ביום חמישי טבע למוות צעיר בחוף הנפרד בכינרת. לאחר שנמשה מהמים ניסו לבצע בו חובשים ופרמדיקים של מד"א פעולות החייאה, אך גם אז נאלצו לקבוע את מותו במקום.
מקרה הטביעה הקודם בכינרת אירע בלילה שבין שבת לראשון, אז טבע למוות קנאן אלבכרי, ילד בן 7 ממחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים, סמוך לחוף דוגית. השבוע אירעו עוד שני מקרי מוות מטביעות בישראל: ביום ראשון טבע למוות נער בן 15 בחוף לא מוכרז במעגן מיכאל ובשלישי נער פלסטיני בן 16 טבע למוות בחוף דדו דרום (כאמל) בחיפה.
החזאי ליאור סודרי מחברת החיזוי מטאו-טק, אמר כי הים מסוכן כעת לרחצה. גובה הגלים מגיע ליותר מ-2 מטר, וכך יהיה גם מחר. "זה לא אירוע חריג לעונה, בזמן שהאפיק העונתי מתעמק מעל אזורנו. זה קורה לא מעט ביולי-אוגוסט, אבל כשזה קורה, הסכנה גדולה", אמר.