2 צפייה בגלריה
מוטי כהן אמיר אוחנה
מוטי כהן אמיר אוחנה
אמיר אוחנה ומוטי כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות המשטרה)
מתיחות התגלעה היום (חמישי) בין השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, על רקע ההפגנות המתמשכות ליד מעון ראש הממשלה. בדיון שבו השתתפו השניים אמר אוחנה לניצב כהן כי אם היו אלו הפגנות של ערבים או חרדים, "המשטרה הייתה נוהגת אחרת".
ניצב כהן דחה את טענתו של השר אוחנה ואמר כי המשטרה פועלת על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אך הוסיף כי הוא לא מעוניין להשיב לשר על דבריו.
בצהריים הנחה אוחנה את המשטרה "לבחון אפשרות להעתיק את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה למקום שבו לא מתגוררים תושבים". אוחנה ציין כי קיים דיון עם צמרת המשטרה, ששמעו יחד איתו את תלונות התושבים המתגוררים סמוך למוקד ההפגנות בירושלים.

2 צפייה בגלריה
ההפגנות בירושלים
ההפגנות בירושלים
שוטרים מתעמתים עם מפגינים בהפגנות בירושלים
(צילום: EPA)
"הם תיארו גיהינום מתמשך שנובע מהפרעת הסדר הציבורי" אמר אוחנה. עם זאת הבהיר השר: "לא הוריתי על איסור קיום ההפגנות".
בשבועות האחרונים עורכים מתנגדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפגנות מדי כמה ימים ליד מעונו בירושלים, ומשתתפים בהן אלפי בני אדם. ההפגנות נמשכות גם היום, כאשר אלפי בני אדם הגיעו לשתי הפגנות נפרדות שמתקיימות זו לצד זו: האחת נגד רה"מ והשנייה בעדו.
מ"מ המפכ"ל הגיע הערב לאזור ההפגנות ואמר: "תפקידנו הוא לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח, מכל קצוות הקשת של החברה, וכך אנו עושים מזה תקופה ממשוכת, כמעט מדי יום. מנגד, שלום הציבור וביטחונו עומדים מעל לכל, ולכן לא נאפשר אלימות, ונדליזם או פגיעה בשוטרים ואזרחים".
ניצב כהן קרא למפגינים "לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר למפגן אלימות והפרת חוק".