שיעור הבדיקות החיוביות ירד בשבוע האחרון באופן חד, ואתמול (יום ה') היו 4.5% מהנבדקים חיוביים לנגיף הקורונה, לעומת כ-15% רק לפני שבועיים. בניכוי בדיקות הסקר, שנערך בין היתר לדיירים בבתי אבות, הנתון הוא 6.3%.
מבדיקת ynet עולה כי גם בכל היישובים שבדקנו חלה ירידה בשיעור החיוביים. עם זאת, בחמש ערים עדיין שיעור החיוביים גבוה מ-10%. מדובר בין היתר באלעד, שבה בשבעת הימים האחרונים נרשמה ירידה מכ-25% בין 2 ל-8 לאוקטובר לכ-17% בשבעת הימים האחרונים. עדיין אחד מכל שישה תושבים בעיר מקבל תשובה שהוא חיובי לנגיף.
2 צפייה בגלריה
שיפור באחוז החיוביים בערים השונות
שיפור באחוז החיוביים בערים השונות
מגמת שיפור חוצת ישראל
2 צפייה בגלריה
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
אכפית המשטרה בסגר
(צילום: דוברות המשטרה)

בביתר עילית חל שיפור ניכר יותר - מ-24% בין 2 ל-8 באוקטובר לכ-15% השבוע. בבני ברק, בהשוואה לאותה תקופה, ירד שיעור החיוביים מ-25% לכ-13.6%. כלומר, אם בתחילת החודש אחד מכל ארבעה נבדקים בעיר קיבל תשובה חיובית בבדיקת הקורונה, כעת הנתון הוא אחד ל-7.3. גם במודיעין עילית חל שיפור ניכר מאוד – מכ-22% חיוביים בתחילת החודש לכ-11% בשבעת הימים האחרונים. ירידה דומה נרשמה גם בבית שמש.
בירושלים, העיר שבה אובחנו הכי הרבה נדבקים מאז פרוץ המגפה, גם כן חל שיפור ובשבעת הימים האחרונים 8.2% מהנבדקים קיבלו תשובה שהם נדבקו. כלומר אחד מכל 12 נבדקים קיבל תשובה חיובית.
בתל אביב, העיר השנייה בגודלה בישראל, נרשם שיפור ובשבעת הימים האחרונים 2.9% מהנבדקים קיבלו תשובה שהם חיוביים לנגיף. מדובר באחת מכל 34 בדיקות, לעומת אחת ל-14 בתחילת החודש. המצב טוב יותר בחיפה, שם 2.07% מהנבדקים קיבלו תשובה חיובית – כלומר אחד מכל 48 נבדקים. יש לציין כי בשתי הערים, כמו ביישובים אחרים בארץ, נערכו בדיקות סקר רבות לאוכלוסיות בסיכון – שאחוז התוצאות החיוביות בבדיקות אלו נמוך בהרבה מהבדיקות שנערכות למי שבה במגע עם חולה קורונה מאומת או שהתלונן כי הוא סובל מאחד התסמינים.


באשדוד חלה ירידה חדה מכ-13% בתחילת החודש ל-6% בשבעת הימים האחרונים. מדובר באחת מחמש הערים שבהן אובחנו יותר מ-10,000 נדבקים מאז פרוץ המגפה. שיפור ניכר נרשם גם ברחובות – שם חלה ירידה מכ-13.5% ל-4% בשיעור החיוביים. גם בפתח תקווה חלה ירידה מכ-11% לכ-4% באותה תקופה.
ולא רק בתל אביב ובחיפה שיעור החיוביים נמוך מ-3%. גם בקריית אתא, באר שבע, הרצליה, קריית אונו, כפר סבא, רמת גן, הוד השרון, כרמיאל, אילת, רמת השרון, קריית טבעון, ראשון לציון, מודיעין מכבים רעות, אריאל וגבעתיים נרשם נתון של פחות מ-3% חיוביים. בגבעתיים 1.89% מהנבדקים קיבלו תשובה חיובית – כלומר אחד מכל 53 נבדקים.