צעיר בן 30 מטקסס מת מנגיף הקורונה אחרי שהשתתף ב"מסיבת קורונה", שאותה ערך גבר שנדבק בנגיף. כך סיפרה רופאה אמריקנית, שהחליטה לחשוף את המקרה כדי להראות שהקורונה מסוכנת גם לאנשים צעירים.
ד"ר ג'יין אפלבי, הרופאה הראשית בבית החולים המתודיסטי בסן אנטוניו, אמרה שהצעיר חשב שהווירוס הוא תרמית, למרות שגבה עד כה את חייהם של יותר מ-135,000 איש בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
נגיף קורונה ארה"ב פלורידה מסיבה פומפאנו ביץ'
נגיף קורונה ארה"ב פלורידה מסיבה פומפאנו ביץ'
מסיבת סטודנטים בחוף בפלורידה במהלך משבר הקורונה
(צילום: AP)
אפלבי סיפרה שהמשתתפים באותה מסיבת קורונה בטקסס רצו לראות אם הנגיף "אמיתי", ומה קורה למי שנדבק בווירוס. היא לא ציינה איפה התקיימה המסיבה, כמה אנשים השתתפו בה וכמה זמן אחרי האירוע הצעיר נדבק. שמו של הצעיר לא פורסם.
הרופאה אמרה שזו לא מסיבת הקורונה הראשונה שהיא שומעת עליה. "מישהו שמאובחן כחולה עורך מסיבה ומזמין את חבריו, כדי לראות אם הם יכולים לנצח את המגפה", אמרה אפלבי. לדבריה, לפני שהנגיף הכניע את הצעיר הוא אמר לצוות שטיפל בו: "אני חושב שעשיתי טעות. חשבתי שזאת הייתה תרמית, אבל זה לא".
"הוא חשב שהמחלה הייתה תרמית, שהוא צעיר שלא ניתן להכנעה ושהמגפה לא תשפיע עליו", אמרה אפלבי על הצעיר שמת בטקסס. היא הוסיפה שחשוב לה לפרסם את הסיפור כדי להזהיר אזרחים, במיוחד בטקסס, שם חלה עלייה במספר הנדבקים בקורונה. לפי ניו יורק טיימס בשבת אובחנו בטקסס 8,332 חולים חדשים.
אפלבי אמרה שמאושפזים צעירים בדרך כלל לא מבינים כמה הם חולים. "הם לא נראים מאוד חולים, אבל כשאתה בודק את רמות החמצן שלהם ואת תוצאות הבדיקות במעבדה, מתברר שהם חולים בהרבה ממה שנראה", אמרה אפלבי, וקראה לאנשים לקחת ברצינות את סכנות הקורונה.