אהובה לנצמן (45) מחיפה הוטרדה מינית על ידי בעלה של אחותה מאז שהייתה ילדה בת שמונה. הוא פגע מינית בבנות משפחה נוספות, אחת מהן היא בתה של לנצמן, שתקיפתה היא שהובילה להתפוצצות הפרשה. לפני כשנתיים הוא זוכה על ידי בית המשפט המחוזי, אך לאחרונה הפך העליון את ההחלטה וגזר עליו 12 שנות מאסר.
בריאיון ל-ynet סיפרה לנצמן על מסכת ההטרדות של מי שכונה בפי בנות המשפחה "דוד", ועל הפחד לחשוף את הסיפור בעקבות איומיה של אחותה. "אנחנו משפחה מהדור של פעם, שאסור לדבר על דברים כאלה כי אוי ואבוי 'מה יגידו', אז כולם בפנים יודעים אבל אסור להוציא החוצה", אמרה.
1 צפייה בגלריה
אהובה לנצמן
אהובה לנצמן
"הייתי ילדה כשזה התחיל". לנצמן בצעירותה
(מתוך האלבום המשפחתי)
קחי אותנו להתחלה, מתי נפגעת ממנו לראשונה? "בי הוא פגע כשהייתי ממש ילדה, רק בת 8. אחותי, אשתו, גדולה ממני ב-13 שנים. אחריי הוא פשוט המשיך לפגוע בשלוש דורות של בנות משפחה, פשוט לא פסח על אף אחת".
אתן יודעות אחת על השנייה? ניסיתן להסתיר? "כן, ידענו אחת על השנייה, אבל הסתרנו מחשש של 'מה יגידו, זה פדיחות, ירצחו אותו'. אחותי ידעה מכל זה, והפחד הכי גדול היה ממנה".
אחותך ידעה על הכל ואיימה עלייך? "בדיוק. ירצחו אותו, ירצחו אותי. היא אמרה שאם אני אספר למישהו אני אהרוס את הבית ואת החיים של כולם. היא נתנה לי להרגיש שאני זו שלא בסדר. שאני בתור ילדה בת 8 שפונה אליה לעזרה, היא האשמה. גם אחרי שהפרשה התפוצצה, היא המשיכה להגן עליו ואמרה שהוא 'חולה', וטענה שכל הגברים כאלה ואין מה לעשות".
את בעצם מפוצצת את הסיפור את זה כשאת רואה אותו מטריד את הבת שלך "נכון. זה היה במהלך מפגש משפחתי בארוחת שישי אצל אמא שלי. דאגתי מאוד לשמור עליה מפניו אבל זה קרה בדקות הבודדות שלא הייתי בסביבה. יצאנו לעשן מחוץ לבית, וכשחזרנו ראיתי שהוא מוציא את הידיים מהמכנסיים של הבת שלי, וזה גמר אותי. התמוטטתי ואושפזתי בבית החולים רמב"ם, שם כבר פתחתי הכל. לא יכולתי לשאת את זה יותר אחרי מה שקרה לבת שלי".
ואז את בעצם מגלה שהוא הטריד גם את בתו שלו, ושהיא אפילו ניסתה להתאבד? "הבת שלו היא המתלוננת הראשונה בתיק הזה, עוד לפני שאני התלוננתי. היא הגישה תלונה במשטרה בגיל 15 וניסתה להתאבד. במהלך החקירה היא סיפרה שאבא שלה אנס אותה, אבל הפעילו עליה לחץ והיא ביטלה את התלונה".
ובית המשפט המחוזי אכן זיכה אותו לפני שנתיים, לפני שהעליון הפך את ההחלטה "הוא זיכה אותו מחמת הספק. זה מה שהכי כואב לי, שמקלים ראש בענישה של עבירות מהסוג הזה. תראו מה קורה עכשיו עם הסיפור של האונס באילת, אני בטוחה שבסוף כל אחד מהאנסים יקבל 3-4 שנות מאסר ולא יותר מזה. גם העונש של העליון שהפך את ההחלטה במקרה שלנו הוא לא מספיק".