1,195 חולי קורונה מאושפזים כעת בבתי החולים, כולל מספר שיא של 581 חולים שמצבם קשה, אבל לא רק הם אינם יכולים לחגוג את ראש השנה עם יקיריהם. עקב הסגר שהחל בצהריים, כל המאושפזים בבתי החולים השונים נאלצו לציין את פתח השנה החדשה לבדם - ולא עם המשפחות האהובות.
הצוותים הרפואיים והלוגיסטיים בבתי החולים ניסו להקל במעט את הקושי, אבל גם הם למעשה ציינו הערב (ו') את ראש השנה שלא בנוכחות המשפחה. "יש כאן מנות שלא נופלות מאף בית מלון, מנות מאוד מושקעות וטעימות כדי שהמאושפזים ירגישו בבית", אמר יהודה קטורזה, סמנכ"ל הלוגיסטיקה, התפעול והתשתיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.
6 צפייה בגלריה
הכנות לקראת ערב ראש השנה בבית חולים שיבא
הכנות לקראת ערב ראש השנה בבית חולים שיבא
מכינים בשיבא את ארוחת החג
6 צפייה בגלריה
היולדת הראשונה לתשפ"א בפוריה
היולדת הראשונה לתשפ"א בפוריה
היולדת הראשונה לתשפ"א בפוריה - האחות יפעת ניילינגר
(צילום: מיה צבן, דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה)
"בסך הכל בית החולים די מלא, מעל 1,600 מאושפזים כרגע ב-72 מחלקות", הוסיף. "זו מערכת מאוד מורכבת, יש לנו מאושפזים מכל המגזרים ולכל אחד צריך לתת את מה שמאפיין אותו כדי שכולם יהיו מרוצים. בגלל הסגר משפחות לא יוכלו להגיע ולכן אנחנו צריכים לתת את הדברים הקטנים הנוספים שבדרך כלל המשפחה נותנת".
בבית החולים הלל יפה בחדרה שתי מחלקות קורונה. ד"ר נינה אבשוביץ מנהלת המחלקה לזיהומיות ב' אמרה כי "יש הרגשה של נכונות להתמודד עם האתגר בטיפול בחולים. אין ייאוש אלא להפך - התגייסות לעשות הכול למען המטופלים ולהשקיע את כל הידע שלנו בניסיון להבריא אותם. מהצד של המטופלים מדובר במצב לא פשוט - הם בעצם סגורים במקום אחד כל הזמן. זה לא קל ואנחנו מנסים לתת את כל התמיכה שנוכל, בערב חג ובכלל".
במרכז הרפואי קפלן ברחובות נערכו לחג מבעוד מועד, ולכל מחלקה הועברה צלחת חג הכוללת את סמלי ומטעמי החג ובהם רימונים, תמרים וכמובן תפוח בדבש. יהלומה בוני, אחות אחראית במחלקת הקורונה, אמרה כי "בשל הבידוד שנכפה על המטופלים, אנחנו מוצאים עצמנו משמשים פעמים רבות לא רק כצוות רפואי, אלא גם תחליף למשפחה שחסרה להם. כלל הצוות הרפואי התורן עושה כמיטב יכולתו לתת למטופלים הרגשה של חג למרות המרחק. לבנו עם המשפחות שיקיריהם מאושפזים ואין ביכולתם לחגוג איתם".
6 צפייה בגלריה
 ד"ר נינה אבשוביץ מנהלת מחלקה זיהומיות ב' בבית החולים הלל יפה
 ד"ר נינה אבשוביץ מנהלת מחלקה זיהומיות ב' בבית החולים הלל יפה
ד"ר נינה אבשוביץ מהלל יפה
(צילום: דוברות בית החולים הלל יפה)
6 צפייה בגלריה
לקראת ראש השנה בבתי החולים
לקראת ראש השנה בבתי החולים
צוות בית החולים העמק מוכן לחג
(צילום: דוברות בית החולים העמק בעפולה)
במקרים רבים נשארו בחג במחלקות הקורונה בעיקר אנשי צוות לא יהודיים. באגף הקורונה במרכז הרפואי העמק בעפולה עצרו לרגע כדי לקבל את החג בהרמת כוסית, וברכות עם מתוקים "בתקווה, שהשנה הבאה תבוא עלינו לטובה". בהעמק מאושפזים הערב 41 חולי קורונה, בהם 13 במצב קשה, שלושה מהם מונשמים.
בבית החולים רמב"ם אמרו כי בניגוד למה שהיה בפסח, כעת רוב החולים המאושפזים במחלקות הקורונה אינם במצב שבו הם יכולים להתהלך ולחגוג. למרות זאת הכינו תלמידי הגן ביישוב מנות, שבו מתגוררת אחת מנשות הצוות, ברכות וציורים לשולחן החג המקושט שהוצב במחלקה.
בבית החולים פדה-פוריה בטבריה חגגו את השנה החדשה עם היולדת הראשונה - אחות בבית החולים. היולדת, יפעת ניילינגר יפעת משדה אילן, היא אחות ביחידה לטיפול נמרץ לב שבמערך הלב זה שלוש שנים.
ניילינגר הייתה אמורה ללדת רק בעוד שבוע, אבל ילדה כבר בשעה 19:05, כשעה אחרי כניסת החג, ילד רביעי לה ולבן זוגה דובי. התינוק נולד במשקל 2.9 ק"ג ובבית מחכים לו אח ושתי אחיות, שגם הם נולדו בפוריה. "הייתה לי חוויית לידה נהדרת, תודה לכל הצוות שליווה אותי", אמרה יפעת.
6 צפייה בגלריה
לקראת ראש השנה בבתי החולים
לקראת ראש השנה בבתי החולים
ברכה לרמב"ם מתלמידי גן ביישוב מנות
(צילום: דוברות בית החולים רמב"ם)
6 צפייה בגלריה
 פרופ' עופר מרין וזאב רוטשטיין
 פרופ' עופר מרין וזאב רוטשטיין
פרופ' מרין ופרופ' רוטשטיין מאחדים כוחות
מנהלי בתי החולים בירושלים בירכו את הצוותים הרפואיים לרגל השנה החדשה. מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר כי "ירושלים נמצאת בחזית ובתי החולים שלה נלחמים במסירות ונחישות ובאופן מעורר כבוד בקורונה. אני מבקש לאחל שנה טובה לעובדי שערי צדק ולעובדי הדסה. להודות להם על המסירות והעבודה הקשה ולקוות שבשנה הקרובה נוכל לחזור לשגרה שכה אהבנו".
מנכ"ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, הדגיש כי הצוותים, בהם אנשי סיעוד, רפואה, מעבדה, דימות, בטחון, עבודה סוציאלית, מחשוב, מזכירות וכלל היחידות התפעוליות, הם גיבורי השנה שלו: "לצוותים ובני המשפחות שלהם, שמסתפקים במפגשים מועטים איתם בחצי שנה האחרונה ועומדים איתנים בחזית, אנו חבים תודה גדולה. הדסה ושערי צדק בהחלט מובילים את המאבק הלאומי בקורונה. לכולם אאחל כי תהיה לנו שנה טובה יותר, בריאה ומאושרת".