ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, כתב הבוקר (שלישי) בטוויטר כי סיכול הפיגוע בגזרת הר דב היה "הסלמה צבאית" שהפרה את ריבונות ארצו. דיאב האשים את ישראל בכך שהיא שואפת "לשנות את כללי העימות", כלשונו, ולהחליף את משימותיו של כוח האו"ם בגבול. כמו כן, המועצה לביטחון לאומי של לבנון התכנסה הבוקר בעקבות התקרית בגבול - אך טרם פורסמו התייחסויות אחרות של פוליטיקאים לבנונים.
4 צפייה בגלריה
דגל חיזבאללה  בדרום לבנון
דגל חיזבאללה  בדרום לבנון
דגל חיזבאללה בדרום לבנון
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
חסן דיאב
חסן דיאב
חסן דיאב
(צילוםן: AFP)
האירוע אתמול החל סמוך לשעה 15:00, אז צה"ל הודיע על "תקרית ביטחונית", חסם את כבישי האזור לתנועת כלי רכב והורה לתושבים להישאר בבתים. כעבור כשעה עדכן דובר צה"ל כי 5-3 מחבלים חצו למרחק של כמה מטרים את הגבול, וכוח צה"ל פתח עליהם באש טנקים, מקלעים וארטילריה.
החוליה של חיזבאללה, שניסה להוציא פיגוע נקמה על מות הפעיל בסוריה בשבוע שעבר, נמלטה ככל הנראה בחזרה ללבנון - ולא דווח על נפגעים בקרבה.
4 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בלבנון
תקיפת צה"ל בלבנון
התגובה של צה"ל בגבול לבנון
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בלבנון
תקיפת צה"ל בלבנון
תקיפת צה"ל בלבנון
(צילום: AFP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ קטעו את ישיבות הסיעה בכנסת ויצאו להתייעצויות בקריה בתל אביב. בהמשך הערב כינסו השניים הצהרה משותפת והכריזו כי ישראל ערוכה לעימות אם תידרש - אך לא מתכוונת להסלים את המצב בגבול.

"נסראללה מסבך את לבנון ואיראן", אמר נתניהו. "חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".
שר הביטחון גנץ הוסיף כי "מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה שממנה הוא פועל. כל פעולה נגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש. קרוב או רחוק ככל שיהיה".