שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (יום ג') בסיור בבית החולים וולפסון בחולון כי בכוונתו להפסיק את ההגבלות בסופי שבוע: "אנחנו ניפטר מכל מיני שרידים. אין חצי הריון, כמו סגר בסוף השבוע. אין בזה שום צורך ושום הוכחה שזה עוזר למישהו. חוץ מלהפריע לציבור, זה לא עושה כלום".
יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא-ביטון אמרה בהתייחסה לדברי אדשלטיין: "זו אמירה מאוד חזקה ואני שמחה שהיא מגיעה ממשרד הבריאות. אני רק מקווה שלא יפריעו לשר במהלך הזה כי ככל שזה היה תלוי בו - זה היה קורה כבר בשבוע שעבר. לצערי הרב, עניינים פנים-ממשלתיים לא אפשרו זאת".
"הצלחנו לבלום את העלייה במספרים של חולי הקורונה אך בבתי החולים לא נוכל לחיות לאורך זמן עם המספרים הללו", אמר אדלשטיין. הוא יצא נגד המתקפות שנשמעו בקבינט הקורונה על תפקודו של הפרויקטור רוני גמזו: "יוצאות מגורמים פוליטיים מסוימים. הניסיון לגלגל את האחריות למישהו אחר ייכשל".
אלדשטיין אמר את דבריו בנוגע לפרופ' גמזו לאחר ששרים בקבינט הקורונה טענו כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה שבע רצון מכך שהפרויקטור לא הביא דברים קונקרטיים לדיון שנערך אתמול. בין היתר נטען כי פרופ' גמזו חזר על דברים עקרוניים שאותם הציג בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים. אחד השרים אף אמר כי גמזו לא הבין מה מצפים ממנו.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים
מסיבת עיתונאים
הפרויקטור פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ)
"לפני כשבועיים השגנו הישג נאה של תוספת תקנים למערכת הבריאות: 2,000 אחיות ו-400 רופאים", התגאה אדלשטיין. "כידוע, בין הסכם חתום לביצוע עובר מרחק רב ואני שמח לומר שכבר במהלך היום יקבלו בתי החולים מכתבים על מספר מדויק של תקנים שכל בית חולים יקבל. "עם כל הגאווה על ההישג, ברור שהוא לא מספק את כל הצרכים של מערכת הבריאות. השוויתי את המצב של רופאים לריצה עם משקולות על הרגליים". הוא אמר שימשיך להיאבק על עוד תקנים למערכת הבריאות.
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"לית בית החולים וולפסון בחולון ד"ר ענת אנגל
מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי 349 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה ומספר המונשמים עומד על 97. אתמול אובחנו 1,801 חולי קורונה חדשים ומחצות עד הבוקר אובחנו 270 נדבקים חדשים.
אתמול התקבלו תוצאות של 22,396 בדיקות. מספר הנפטרים במגפה עומד על 554 בני אדם - זינוק של שמונה מאתמול. מבית החולים פוריה נמסר כי לפנות בוקר אושפזה תינוקת בת 22 יום עם 38 מעלות חום. בבדיקה התברר שהיא חיובית לקורונה. שני ההורים תושבי טבריה חיוביים גם הם ונמצאים בבידוד ביתי.
השתתפו בהכנת הכתבה: נינה פוקס