עם סיום חקירת אירוע דריסת מתנדב משטרה בכפר שיבלי לפני כחודש והגשת כתב אישום נגד הדורס, פורסם תיעוד האירוע (בסרטון בפתח הכתבה). המתנדב, טל ספיר, בן 50, נפצע קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם. כיום הוא מאושפז בבית החולים השיקומי בית לוינשטיין ברעננה.
היום (ה') הוגש כתב אישום נגד הנהג הדורס, אדם עארף-שיבלי (27) לבית המשפט המחוזי בנצרת. עארף-שיבלי מואשם בראש ובראשונה בגרימת חבלה בכוונה מחמירה, עבירה שהעונש עליה הוא עד 20 שנות מאסר.
כוח בילוש של המשטרה עקב ב-29 בספטמבר אחר עארף-שיבלי, שתכנן פריצה וגניבת כלי נשק ממטווח באזור העמקים. הנאשם נהג ברכב מסוג אודי Q5, וכשסימנו לו הבלשים לעצור החל בנסיעה לכפר דבוריה, כאשר כוח הבילוש מנהל מרדף אחריו. לאחר שנכנס עם המכונית לדרך ללא מוצא, הסתובב והאיץ אל עבר המתנדב שירד מרכב הבילוש, שחסם את דרכו. הוא פגע במתנדב, עלה על גופו והעיף אותו למרחק של כשמונה מטרים, ופצע אותו באורח קשה. הוא נמלט עם הרכבו, נטש את המתנדב ונעלם.
1 צפייה בגלריה
 טל ספיר
 טל ספיר
טל ספיר, המתנדב שמאושפז בבית לווינשטיין אחרי שנפגע באורח קשה
במשטרה אמרו כי אחרי חקירה אינטנסיבית, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, התבררה זהות הנאשם. כוחות משטרה רבים פתחו במצוד מקיף לאיתורו, חקרו את כל בני משפחתו ומכריו, ולאחר שלושה ימים בהם היה מצוי בבריחה, הוא הסגיר את עצמו.
חומרי החקירה כללו תצלומי מצלמות אבטחה, ראיות מזירת הדריסה ומרכבו של החשוד ועדויות של עדי ראייה לדריסה. הראיות הועברו לפרקליטות צפון שהגישה את כתב האישום וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים. באישומים: חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות ורשלנות, נהיגה בזמן פסילה וכן קשירת קשר לפריצה למטווח וגניבת כלי נשק.
במשטרה אמרו כי שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל פועלים באופן יומיומי כנגד גורמים עבריינים על מנת להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח את ביטחונם. "הפעילויות כנגד גורמים עבריינים אשר מראש בחרו בדרך חיים פורעת חוק, בריונית ואלימה, חושפת את השוטרים למצבים מסוכנים שבזמן ביצוע מעצרים אף טומנת סכנה לחייהם".
מפקדיו של ספיר, סוכן ביטוח מעפולה, נשוי ואב לשלושה, סיפרו שהתנדב למשטרה "מתחושת שליחות ורצון לתרום לחברה, ובאותו ערב, ערב יום הולדתו, נפגע בדריסה. הוא עדיין מאושפז בבית החולים במצב קשה. שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל ימשיכו בפועלם בשירות הציבור ולמען ביטחונם של כלל האזרחים, מקשישים ועד תינוקות בעיר ובכפר בנסיעה בכביש ובנופש סוף השבוע, בכל מקום ובכל שעות היממה".