חייל שעלה הבוקר (יום ב') לאוטובוס ברמת גן סירב לעטות מסכה והחזיק אותה בידו. נהג האוטובוס עצר את האוטובוס והמתין לשוטרים שהורידו את החייל מהאוטובוס. לפני הגעת השוטרים, האשים החייל את הנהג ואמר שהוא צריך להתבייש. "מה אני חולה?", הוא שאל את הנוסעים שזעמו על העיכוב שנגרם להם בגללו. צפו בתיעוד מהאוטובוס.
4 צפייה בגלריה
חייל הורד מאוטובוס ברמת גן לאחר שסירב לעטות מסכה
חייל הורד מאוטובוס ברמת גן לאחר שסירב לעטות מסכה
החייל מחזיק את המסכה ביד. "אין לי כלום"
בתיעוד שנשלח למערכת ynet, נראה החייל יושב בספסל האחורי בקו 54 ברמת גן כשהוא מסרב לעטות את המסכה על פניו ומחזיק אותה בידו. "שיתבייש הנהג", הוא אמר לאחר שהאוטובוס נעצר והמתין למשטרה. אחד הנוסעים השיב לו: "תתבייש אתה, תוריד את המדים, אתה לא תהיה חייל בחיים".
החייל השיב לנוסעים שתהו בפניו למה הוא לא מכבד את בריאותם ואת החוק: "אני משושלת של מלכים. גם אני צריך להגיע הביתה. למה שאשים את המסכה? לא אכפת לי, מצדי שילך לקפוץ מהגג. הוא מקבל דוח אם הוא העלה בן אדם בלי מסכה, לי יש מסכה". אחד הנוסעים תהה בפניו אם יעטה את המסכה במקרה שתגיע משטרה, והוא השיב לו: "בטח".
4 צפייה בגלריה
חייל הורד מאוטובוס ברמת גן לאחר שסירב לעטות מסכה
חייל הורד מאוטובוס ברמת גן לאחר שסירב לעטות מסכה
החייל הורד מהאוטובוס. המסכה על הסנטר, גם מול השוטרים
כשנשאל לאחר מכן למה הוא לא עוטה את המסכה באותו רגע החייל השיב: "אין לי כלום, מה אתה רוצה?".
אורן מרמת גן, שנסע באוטובוס מדי יום למקום עבודתו, סיפר ל-ynet שהחייל אמר שפשוט לא בא לו לעטות מסכה. "הנהג הסביר לו באדיבות רבה שהוא יכול לקבל קנס והציע לעצור בקיוסק כדי שירד לקנות מסכה. אחת הנוסעות הגישה לו מסכה חדשה, אבל הוא סירב לעטות אותה ואמר שזה לא מעניין אותו", אמר אורן.
הוא הוסיף: "הנהג נהג בחוכמה ועצר את האוטובוס. עד שהגיעו שוטרים הוא קילל את כל הנוסעים ואיים. חששתי שזה יתפתח לאלימות. בסוף הגיעו חמישה שוטרים ולאחר ויכוח הוא ירד מהאוטובוס. אני איחרתי לעבודה בחצי שעה ונוסעת אחרת איחרה לרופא אבל כך הנהג היה צריך לעשות כי אסור שתהיה סובלנות למקרים כאלה".

עלייה במספר מקרי האלימות כלפי נהגים

גם בשגרה נרשמים מקרי אלימות כלפי נהגי אוטובוס, אולם לנוכח הנחיות הקורונה, התופעה הולכת ומתרבה ברחבי הארץ. במקרים שונים נוסעים נוהגים באלימות פיזית ומילולית כלפי נהגים. רק בחודש האחרון הותקפו כרטיסן בבאר שבע ונהג אוטובוס בירושלים.
4 צפייה בגלריה
הפגנת נהגי האוטובוס מול משרד האוצר בירושלים
הפגנת נהגי האוטובוס מול משרד האוצר בירושלים
הפגנת נהגים בתחילת החודש. עדיין אין מחיצות
(צילום: עמית שאבי)
לתקיפות הללו הצטרפה תקיפת נהג אוטובוס בעיר יקנעם, שהובילה להשבתת התחבורה הציבורית בעיר למשך שעה ביום שישי האחרון. מעמדם של הנהגים לא הוסדר כעובדי ציבור, ולכן תקיפתם נחשבת כתקיפה "רגילה" - ולא תקיפה חמורה יותר המופנית כלפי עובדי ציבור.
נהגים שונים מספרים על מתיחות עם חלק מהנוסעים סביב הנחיות הקורונה ומתלוננים על היעדר מחיצות בינם לבין הנוסעים. לחששות הנהגים מצטרף מקרה בצרפת, שבמסגרתו הותקף נהג שסירב להעלות נוסעים שלא עטו מסכה על פניהם. הנהג סבל ממוות מוחי ומותו נקבע כעבור שבוע בבית חולים.
4 צפייה בגלריה
צרפת רצח נהג אוטובוס פיליפ מונגיו ביקש לעטות מסכות
צרפת רצח נהג אוטובוס פיליפ מונגיו ביקש לעטות מסכות
הלווייתו של פיליפ מונגיו, הנהג שהותקף בצרפת
(צילום: AP)
סוגיית התקנת המחיצות באוטובוסים עדיין לא טופלה לחלוטין. אף שבחודש מאי הודיע משרד התחבורה כי נמצא תקציב להתקנתן, המחיצות טרם הותקנו בכלל האוטובוסים.
לאחרונה התקיים בכנסת דיון בוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית בנושא האלימות והגזענות כלפי נהגי אוטובוס. בדו"ח שהוכן עבור הוועדה התברר כי למשרד התחבורה אין נתונים על היקף התופעה. בדוח צוין כי ניתן להתקין מחיצות ומצלמות באוטובוסים כדי לצמצם את החיכוך. בעולם משתמשים גם בלחצני מצוקה לנהגים.