2 צפייה בגלריה
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
הסגר בסוכות.
(צילום: דוברות המשטרה)
לקראת היציאה המדורגת מסגר הקורונה והחלת הגבלות דיפרנציאליות ביישובים שונים על פי שיעורי התחלואה, מתקיימים בימים אלה במשרד הבריאות דיונים לגיבוש רשימת רשויות שמוגדרות "אדומות בוהקות" – ויישארו תחת הסגר גם כשיחל שלב ההקלות הראשון.
היישובים המובילים כעת את מפת התחלואה הם מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, אלעד, ביתר עילית, בית שמש, רמלה, נתיבות, אשדוד, רחובות, לוד, חדרה ושכונות מסוימות בירושלים.
עד הסגר שהחל לפני ראש השנה פרסם משרד הבריאות מדי יום רשימת של ערים אדומות, אולם הנוהל נפסק מאחר שבפועל כל המדינה נמצאה תחת מגבלות ערים אדומות. הרשימה תחזור ותפורסם לכשיתחילו ההקלות, בהתאם למתווה שהציגה אתמול (יום א') מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ולאחר דיון בנושא בישיבת קבינט הקורונה מחר.

בשלב הראשון של ההקלות, בתאריך שעדיין לא נקבע אך עשוי להגיע ביום ראשון, יחזרו ללימודים גילאי 6-0. באותו שלב יחלו גם לעבוד משרדים ללא קבלת קהל, ייפתחו גנים לאומיים, תותר שהייה בחופים ויתאפשר טייק אווי ממסעדות. התחבורה הציבורית תעמוד על קיבולת של 50%.
בשלב השני, שיגיע שבועיים אחר כך אם מספרי החולים ושיעור ההדבקה יעמדו ביעדים, יחזרו ללימודים כיתות א'-ד', יחזרו טיפולים לא רפואיים והרפואה המשלימה.
בשלב השלישי ייפתחו בתי מסחר, בתי תפילה, משרדים עם קבלת קהל וכן צימרים. השלב הרביעי בתוכנית כולל שלושה תחומים שחסרים להרבה ישראלים: חדרי כושר, מסעדות ובתי הקפה. שבועיים לאחר מכן ייפתחו במסגרת השלב החמישי בתי המלון והבריכות.
תלמידי כיתות ה' עד י"ב ישובו לבתי הספר רק בעוד כמה חודשים, במסגרת השלב השישי של התוכנית, ובשלב שלאחר מכן יצטרפו תרבות הפנאי, הכנסים והתערוכות.
הזוגות שמחכים להתחתן בגני ואולמות האירועים יצטרכו לחכות עד לשלב השמיני של התוכנית. ומה באשר לספורט המקצועני? האוהדים שמלינים על אי חזרת הספורט יצטרכו לחכות עוד זמן רב, והם ישובו למגרשים רק במסגרת השלב התשיעי של התוכנית יחד עם בלייני המועדונים.
ד"ר אלרועי-פרייס אמרה אתמול כי לדעתה הלימודים לא יתחדשו בגיל הרך ובגני הילדים ביום ראשון הקרוב, אולם בריאיון לגלי צה"ל הבוקר סתר אותה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. גם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר בשיחה עם ynet בכפר קאסם כי "הגנים יכולים לחזור לפעילות כבר ביום ראשון". לדבריו, "הגנים פחות מסוכנים מכל מערכת החינוך ולכן הם יכולים. זה נותן להורים לחזור למעגל העבודה ומאפשר להם לפרנס את המשפחה".