2,001 חולים חדשים אובחנו אתמול (יום ב'). כך עולה מנתוני משרד הבריאות.
321 חולים במצב קשה ומספר הנפטרים עומד על 480 בני אדם. 97 מאושפזים מונשמים. אתמול התקבלו תוצאות של 26,983 בדיקות. לפי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שיעור המאובחנים החיוביים לנגיף עמד על 7.9%.
ביממה האחרונה נוספו עוד 5,000 מחלימים מקורונה בשל שינוי הקריטריונים לאחרונה.


2 צפייה בגלריה
בית חולים שיבא תל השומר
בית חולים שיבא תל השומר
בית חולים שיבא תל השומר
(צילום: AFP)
לנוכח הזינוק בתחלואת הגל השני בשבועות האחרונים יותר ויותר מחלקות קורונה בבתי החולים ברחבי הארץ פשוט לא עומדות בעומס. מתחילת השבוע כבר ארבעה בתי חולים חצו את רף מאה אחוזי התפוסה. המשמעות: בלית ברירה הם נאלצים להתחיל להעביר חולי קורונה לטיפול בבתי החולים באזור המרכז.
אתמול "צבע" משרד הבריאות שש ערים בצבע אדום – כלומר ערים שבהם נדרשת הסברה, בדיקות ואכיפת בידוד. מדובר בבני ברק, ביתר עילית, בית שמש, מודיעין עילית, אלעד וקלנסווה.
2 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע בבני ברק
מתחם היבדק וסע בבני ברק
מתחם היבדק וסע בבני ברק
(צילום: AFP)


כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" ביום שישי, אחד הפתרונות לעומס המצטבר בשבועות האחרונים הוא שחרור חולים במצב קל או חולים גריאטריים לצורך פינוי מקום לחולים אחרים במחלקות הקורונה. אלא שנתונים חדשים של משרד הבריאות מאמש מעידים כי זה עדיין לא הועיל להורדת העומס. להפך: בארבעה בתי חולים כבר נחצה רף מאה אחוזי התפוסה: בהדסה עין כרם ובשערי צדק בירושלים, כמו גם בשמיר (אסף הרופא) ובשיבא (תל־השומר).
שלשום מינה פרויקטור הקורונה החדש פרופ' רוני גמזו, שורת בכירים במערכת הבריאות לצוות שיעסוק עימו בבלימת המגפה.
"במסגרת הלוחמה בתחלואת הקורונה, אחד היעדים המרכזיים הוא למנוע אי ספיקה של מערכת הבריאות – בקהילה ובבתי החולים", כתב גמזו. "אי ספיקה איננה רק מספרים של חולים או חולים קשים, הוא אופן עמידת הצוות הרפואי, חוסן הארגונים לכלל פעילות הרפואה לרבות שגרת הרפואה. במסגרת אחריותכם, עליכם לשדר פעמיים בשבוע דו"ח המתאר את הברומטר של המצב תוך ציון הרגע שבו המערכת מתקרבת (שבועיים מראש) לאי ספיקה".