בגן החיות בלונדון חגגו את הגעתה לעולם של טאמנדואה, גורת דב נמלים להורים ריה וטובי. המטפלים ציינו כי הם ספרו את הימים עד להמלטה ובמהלך 150 יום של היריון, הם הקפידו לבצע בדיקת אולסטרסאונד חודשית כדי לעקוב אחר מצבה של הגורה.
לדברי המטפלים, האם ריה נעלמה ונכנסה לתא הלינה שלה בשעת ערב באמצע החודש ולמחרת בבוקר, כשהגיעו לבדוק את מצבה, גילו גורה קטנה על גבה. מאז ההמלטה, הגורה גדלה בקצב משביע רצון והיא תבלה את שלושת החודשים הקרובים על גבה של אמה.
5 צפייה בגלריה
גור דב הנמלים
גור דב הנמלים
גור דב הנמלים
(ZSL LONDON ZOO)
דובי נמלים בינוניים הם יונקים פרוותיים, בעלי לשון ארוכה המגיעה לאורך של כ-40 ס"מ, ניזונים מחרקים (נמלים וטרמיטים). הם נחשבים לנפוצים בדרום אמריקה (ארז ארליכמן)

חגיגות 25 שנה לתחנת המחקר לטיבוע ציפורים בירושלים

לרגל ציון חצי יובל להקמת התחנה, אחד המקומות הפופולריים לחובבי ציפורים בירושלים, ד"ר גדעון פרלמן, שותף מייסד של התחנה לחקר ציפורי ירושלים ע"ש נילי ודוד, החברה להגנת הטבע, מספר על תחילת הדרך והחלומות לעתיד.
בבוקר אביבי באפריל 1994, נפגשנו גדעון פרלמן, עמיר בלבן ועוד חברים חובבי ציפורים במשתלה הישנה של גן הכנסת. מעט לאחר הזריחה כבר הספקנו לענוד טבעות לעשרות ציפורים נודדות, ואז פגשנו סבכי טוחנים (ציפור שיר קטנה) שלו כבר הייתה טבעת על הרגל, משוודיה. מרוב התרגשות והתלהבות מהמציאה המיוחדת, החלטנו בו במקום להקים את התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע.
"מאז ועד היום אנחנו ממשיכים לעשות בדיוק את אותו הדבר - לחקור ציפורים ולהתלהב מיופיין ומסיפור חייהן המרתק. הבוקר, למשל, פגשנו בתחנה סבכי קפריסאי, שמקנן רק על האי קפריסין ובחורף הוא מבלה בנחלי המדבר הישראלי, שבדרכו עצר לרגע לקראת השבת לנוח בירושלים.

מה שמייחד את התחנה הוא הפתיחות שלה לקהל חובבי הטבע מכל קצוות החברה הישראלית, את הסבכי הבוקר טיבע ישי לנדוי, מטבע ציפורים בכיר, שהחל לבקר בתחנה בתור נער והיום הוא מכשיר נערים חדשים שמתנדבים בתחנה. בצוות היום היו נער חרדי, נער חילוני, פנסיונריות וחובשי כיפות סרוגות שלכולם משותפת האהבה והסקרנות לציפורים.
התחנה, השוכנת בין הכנסת לבית המשפט העליון, היא פנינה של טבע עירוני. יש בה מגוון גדול של טבע, צמחייה מגוונת המושכת אליה בעלי חיים, כמו עצי הזית שמושכים אליהם קיכלים והשחרורים, והשקדיות שבפריחתן מושכות אליהן דבורים, פרפרים וצופיות. בלילות ניתן לפגוש בתחנה דורבנים וינשופים ובערבי האביב אפילו את התחמסים האירופים שרודפים אחרי עשים בין העצים.
עם השנים שכללנו את היכולות שלנו להעביר את המסר של שמירה, מחקר ואהבה לציפורים ולטבע העירוני בכלל. הקמנו את ביתן אריאל למחקר ציפורים שמנגיש את המחקר של הציפורים לאלפי מבקרים כל שנה, תלמידים, משפחות ותיירים. מהביתן המבקרים עוברים למסתור מיוחד לצפייה בציפורים המשקיף על בריכת ניימן שהוקמה למען הציפורים בלב העיר. בשנת 2010 נחנך מרכז המבקרים ובו גלרייה ע"ש צלמת הטבע גייל רובין שבו מוצגות תערוכות אמנות העוסקת בטבע. מרכז המבקרים הוא בניין מקיים מערכות טבעיות, בקירותיו גומחות יעודיות למסתור ולקינון של בעלי חיים, והגג שלו הוא גג ירוק שעם בוא גשמים מלבלב ופורח. לאחרונה, בשל המצב הבטחוני, בנינו ממ"ד ייחודי שעל הגג שלו מאות בצלים ופקעות של חצבים ונרקיסים.
לקראת חצי יובל לפעילות התחנה, אנחנו יכולים להביט בגאווה על אתר טבע ששמרנו עליו למען תושבי ירושלים ולמען אורחים הולכי על שתיים, על ארבע, על שש ועל כנפיים. נקווה ש-25 השנים הבאות יחזקו את הטבע בעיר ואת החיבור של אנשים אליו.
במסגרת יום העיון השנתי ה-40 לצפרות של מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע בשיתוף עם המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון וקרן הדוכיפת, שיתקיים באוניברסיטת תל אביב ביום שני, ה-30.12, תתקיים הרצאתם של אלן קסל, עמיר בלבן וד"ר גדעון פרלמן, על "25 שנה לתחנה לחקר ציפורי ירושלים ע"ש נילי ודוד". (ynet)

מלחמה בים

הסרט התיעודי "מפרץ הצללים" של הבמאי ריצ'רד לדקני והשחקן ליאונרדו דיקפריו שלקח חלק בהפקת הסרט, מתמקד במאבק המסוכן נגד קרטלי הפשע, המרוויחים מיליוני דולרים מציד של דגי טוטאבה נדירים בים קורטז במקסיקו.
האמונה העממית כי לשלפוחית השתן של הדגים ישנן סגולות ריפוי, יצרה סחר בלתי חוקי בחיות הבר, הדוחק אותן לכדי הכחדה מהטבע ועמם גם שלל מיני בעלי חיים באזור.
קבוצת מדענים בשיתוף של עיתונאים, סוכנים פדרליים וחיל הים של מקסיקו מתועדים במלחמה המסוכנת נגד הקרטלים במקסיקו וארגוני הפשע הסיניים, כדי לנסות להציל את הווקיטות, סוג של לוויתן נדיר, ממנו נותרו פחות מ-15 פרטים בטבע ולהביא את הפושעים לדין.
הסרט שהוקרן בפסטיבלים בעולם וזכה בשלל פרסים יוקרתיים בעולם, יוקרן הערב (א') ב-22:00 בערוץ הנשיונל ג'יאוגרפיק. (ynet)

צעדה בפארק

משפחת אווזים מסוג יאורית מצרית, אחד מבעלי הכנף שפלשו לישראל ומשגשגים בה בשנים האחרונות, נצפתה בסמוך לפארק הלאומי ברמת גן, כששני ההורים מלווים שמונה אפרוחים קטנים.

5 צפייה בגלריה
נורית גינתי
נורית גינתי
יאוריות מצריות ברמת גן
(נורית גינתי)

5 צפייה בגלריה
נורית גינתי
נורית גינתי
יאוריות מצריות ברמת גן
(נורית גינתי)

5 צפייה בגלריה
נורית גינתי
נורית גינתי
יאוריות מצריות ברמת גן
(נורית גינתי)

5 צפייה בגלריה
נורית גינתי
נורית גינתי
יאוריות מצריות ברמת גן
(נורית גינתי)

מתנדבי השיטור הקהילתי ברמת גן שפגשו אותם מדדים בכבישים הרטובים, ליוו אותם עד לפתח הפארק, כדי לשמור עליהם מפני פגיעת רכבים חולפים. היאוריות נפוצות מאוד בפארקים עירוניים באזור המרכז. (ynet)

נס גדול היה פה

נץ גדול, דורס יום שנפצע ברמת הנגב וסבל מפריקה בכתף, נמצא בשטח והובא אל בית החולים לחיות בר של הספארי בר"ג ורשות הטבע והגנים.
לאחר טיפול ראשוני במרפאה, הוא נחבש, קיבל אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. הדורס המהיר צד בעלי כנף ומכרסמים, צפוי לבלות את התקופה הקרובה בתא מחומם עד שיושב בחזרה לטבע בכוחות מחודשים. בספארי מציינים כי מחר (ב') יתקיימו פעילויות בגן החיות שיציגו את פעילות המטפלים בבית החולים לחיות בר, אליו מגיעות אלפי חיות בר פצועות מדי שנה (ארז ארליכמן)
פורסם לראשונה: 13:20, 29.12.19