המשטרה הגישה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד הצעיר שנעצר בחשד לניסיון דריסת מפגינים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים בשבוע שעבר. בהצהרת התובע נכתב כי הנהג לא התכוון לדרוס במכוון את המפגינים - אך הוא יואשם ככל הנראה בחשד לאיומים, הפרעה לשוטר ותקיפת סתם.
3 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
מעצר החשוד בהפגנה בשבוע שעבר
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
(צילום: gettyimages)
עורך הדין איתמר בן גביר שמייצג את החשוד מסר כי "אני סבור שהמשטרה טועה בכוונתה להגיש נגד החשוד כתב אישום, אך שמח שגם במשטרה מבינים שלא הייתה לו כל כוונת פגיעה".
במהלך הדיונים בבית המשפט קבע השופט ירון מינטקביץ כי החשוד, תושב ירושלים בן 21, "נהג באופן פרוע שסיכן את חייהם של משתמשים בדרך", וקבע כי הוא ייבדק על-ידי פסיכיאטר במהלך מעצרו.

בהארכת המעצר שהתקיימה יום לאחר מעצרו של החשוד, אמר השופט כי "החשוד מעיד על עצמו שהשתמש בסמים בבוקר האירוע. לאחר מעצרו הוא השתולל וניסה לתקוף שוטרים. מחומר אחר של התיק עולה כי הוא גם סירב לתת בדיקות לגילוי סמים. ישנן מסוכנות ועילת שיבוש חקירה, ובחובתו גם ארבעה חודשי מאסר על תנאי בגין עבירות תעבורה".
עורך הדין בן גביר טען בהארכת המעצר כי "אמו של החשוד התריעה כמה פעמים על מצוקתו הנפשית, ויש לו עבר אשפוזי. הוא הסכים לבדיקה פסיכיאטרית. בנסיבות האלה יש לבדוק את מצבו הנפשי. יש כאן אדם שצריך סיוע ועזרה רפואית, אבל לא היה בכוונתו לסכן חיי אדם". עורכי דינו של החשוד טענו גם כי הוא אומר שיש בידו את "הסוד לסוף הקורונה", שלדבריו כלל לא קיימת.
ל-ynet נודע כי החשוד הורשע בעבר במעורבות בתאונה שבה סבל אדם אחר מ"חבלות של ממש". בנוסף התברר כי הוא צילם את עצמו נוהג לכאורה ברכבו במהירות מופרזת, והעלה באפריל את הסרטון לעמוד הפייסבוק שלו. ארבעה ימים בלבד לפני שנעצר, נערך דיון בעניינו בבית משפט השלום לתעבורה בירושלים, שעסק בבקשה לשנות את גזר הדין שהרשיע אותו במעורבות בתאונה בספטמבר 2018.
לפי כתב האישום שבמסגרתו הורשע, הצעיר פגע ברוכב אופנוע ברחוב רבין בבירה תוך שניסה לבצע פרסה, ולאחר מכן עזב את המקום מבלי לדווח או להגיש עזרה לנפגע. המשטרה ציינה בכתב האישום כי הצעיר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה וייחסה לו עבירות של התנהגות הגורמת נזק, נהיגה בקלות ראש, אי ציות לתמרור פניית פרסה, אי עצירת רכב במקום תאונה, הזזת רכב המעורב בתאונה, אי הודעה מיד על התאונה, אי הגשת עזרה לנפגע בתאונה, נהיגה ברכב ללא ביטוח ופקיעת רישיון רכב.