באיחור של שלוש שנים - היסטוריה בתחנת החלל: האסטרונאוטית האמריקנית גי'נט אפס תהיה חלק מצוות משימת Starliner-1, טיסת הבכורה המאוישת הראשונה של החללית שפיתחה חברת בואינג - שמיועדת לעגון בתחנת החלל. בכך תהפוך אפס לאסטרונאוטית האפרו-אמריקנית הראשונה בתחנת החלל הבינלאומית. כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א.
1 צפייה בגלריה
ד"ר ג'נט אפס
ד"ר ג'נט אפס
ד"ר ג'נט אפס
(צילום: נאס"א)
אפס, דוקטור להנדסת אווירונאוטיקה, התקבלה לנאס"א בשנת 2009 וכעבור שנתיים השלימה את הכשרת האסטרונאוטים. היא הייתה אמורה לטוס לתחנת החלל ביוני 2018, אך כמה חודשים לפני המשימה הוחלפה באסטרונאוטית מצוות הגיבוי. בנאס"א לא פרסמו מהי סיבת הדחייה, אך אחיה של אפס, הנרי, פרסם פוסט זועם בפייסבוק, והאשים את סוכנות החלל האמריקנית בגזענות. "אחותי, דוקטור ג'ינט אפס, נאבקה נגד דיכוי גזעי והדרת נשים בנאס"א, ועכשיו הם פוגעים בה ונותנים את המקום שלה לאסטרונאוטית לבנה!".
לפי הודעת נאס"א, אפס תשוגר לחלל יחד עם האסטרונאוטית הוותיקה סוניטה ויליאמס והאסטרונאוט ג'וש קסאדה. השלושה אמורים לשהות בתחנת החלל הבינלאומית במשך כחצי שנה. מועד השיגור המדויק לחלל עדיין לא ידוע והוא תלוי בין היתר בשיגור נוסף של חללית בלתי מאוישת, שזכתה לשם Orbital Flight Test-2 ולטיסת ניסוי מאוישת, שלא מתוכננת להגיע לתחנת החלל.

אפס עצמה הודתה לראש נאס"א, ג'ים בריידנסטין, על הבחירה. היא גם זכתה לאיחולים משני שותפיה למשימה.
למעשה אפס לא תהיה האישה האפרו-אמריקנית בחלל. בכתבה של איתי נבו, העורך הראשי של אתר מכון דוידסון לחינוך מדעי, נכתב כי שלוש אסטרונאוטיות שחורות השתתפו במשימות בחלל, אך היו במעבורות חלל. הראשונה הייתה מיי ג'מיסון (Jemison), שטסה לחלל ב-1992. ג'מיסון שהתה כמעט שמונה ימים על גבי מעבורת החלל אנדוור.