מאז תחילת הסגר חלה עלייה מובהקת בשיעור העוטים מסכות במרחב הציבורי. כך עולה מניתוח מדד ההתנהגות של ynet וחברת "קיימא", המתפרסם בעמוד הבית שלנו.
מהנתונים עולה כי מתחילת חודש יוני חלה עלייה מכ-35% לכ-75% באמצע יולי בשיעור הישראלים שעוטים מסכות במרחב הציבורי. מאמצע יולי עד אמצע אוגוסט חלה ירידה קלה בשיעור הישראלים שעוטים מסכות, אך מאמצע אוגוסט חלה עלייה הדרגתית ובאמצע אוקטובר קרוב ל-80% מהישראלים עוטים מסכות במרחב הציבורי.
בנוסף נבדק כמה ישראלים נפגשו עם אחרים שלא בהתאם להנחיות (עוד לפני ההקלות בסגר). לשאלה אם פגשת היום אנשים שלא גרים איתך ליותר מ-15 דקות בחלל סגור – השיבו בין 20 ל-36 אחוזים מהישראלים בחיוב. הנתון הנמוך ביותר היה בשבת שעברה ואילו הגבוה ביום שני בשבוע שעבר.
אלו שנפגשו עם אנשים שלא גרים איתם למשך יותר מ-15 דקות בחלל סגור – נשאלו עם כמה אנשים הם נפגשו. התשובה נעה בין 4.8 אנשים בממוצע בשבת שעברה ל-9.4 ביום שלישי האחרון. בחברת "קיימא" הוסיפו כי כשליש מהנוכחים באותן פגישות לא עטו כלל מסכה.

לגבי הפרות הסגר נמצא כי 68% מהישראלים מכירים אנשים שהפרו את הנחיות הסגר ו-37% מכירים באופן אישי למעלה מ-20 מפרי סגר. עם זאת, שני שלישים מהמשיבים דיווחו כי סביבתם הקרובה מקפידה על ההנחיות.
אבל יש לא רק מפרי סגר, אלא חמור מכך – מפרי בידוד. 46% מהישראלים אמרו כי הם מכירים לפחות אדם אחד שנמצא בבידוד. לפי הנשאלים, אחד מכל שישה מבודדים שהם מכירים מפר בידוד.
על תפקוד המשטרה באכיפת הסגר נמצא כי 28% מאמינים שהמשטרה מצליחה לאכוף את תקנות הקורונה ביעילות, 45% סומכים על המשטרה בנושא של אכיפת הנחיות הקורונה -68% הרגישו שחיקה בהתנהלות השוטרים בשבוע של חג הסוכות.

שאלה נוספת עסקה בהשפעת אכיפה והנוכחות המשטרתית על ההתנהגות. 73% אמרו כי הם חוששים מקנס על אי-עטיית מסכה, 62% חוששים מקנס על יציאה מגבול הקילומטר המותר, 40% מאמינים שקנסות הקורונה יבוטלו ו-24% מכירים אישית אנשים שקיבלו קנס על הפרת הנחיות.
לגבי אופי האכיפה, נמצא כי 72% סבורים כי הציבור מציית להנחיות רק כאשר האכיפה נוקשה, 62% אמרו כי מי שלא נענה להנחיות עושה זאת כי הוא מאמין שלא ייתפס, 52% מהנשאלים ציינו כי הקנסות נמוכים מדי ורק 35% השיבו כי המחסומים המשטרתיים יעילים.