כמעט בכל יום בימים האחרונים מספר המתים מקורונה גבוה מעשרה בני אדם. ביולי-אוגוסט נפטרו כבר יותר מ-520 איש מהנגיף, ומחצות נוספו עוד שבעה. בסך הכול מספר המתים מקורונה הגיע ל-856.
מאחורי המספרים הללו נמצאים שמות וסיפורים אנושיים וכואבים. היום (שני) נמסר מבית החולים איכילוב כי שוש פאר, בת 84, ובעלה מוטי פאר, בן 85 - שניהם תושבי תל אביב - חלו בנגיף ונפטרו בתוך חודש.
3 צפייה בגלריה
שוש ומוטי פאר
שוש ומוטי פאר
שוש ומוטי פאר
"אבא היה איש חזק ובריא וללא מחלות רקע. טייס קרב בחיל האוויר ששרד את כל מלחמות ישראל. לצערי הקורונה הצליחה להביס אותו תוך שלושה ימים בלבד", אמר בנו אודי.
האב, ששרד את השואה ברומניה, היה פעיל בתנועת השומר הצעיר ועלה עם הוריו ב-1950 כשהיה בן 16. הוא התנדב לקורס טיס (מספר 16) ואחרי סיומו טס על מטוסי ספיטפייר, מטאור והיה בין הראשונים שטסו במטוס אוראגן. אחרי מבצע קדש התמנה לקצין המבצעים של בסיס תל-נוף ובמלחמת ששת הימים היה קצין המבצעים של הטייסת והבסיס כולו. הוא השתחרר משירות סדיר בדרגת רב-סרן. במלחמת יום כיפור גויס למשך שישה חודשים. במשך 11 שנה עבד מוטי כטייס נוסעים בחברת ארקיע.
3 צפייה בגלריה
מוטי פאר
מוטי פאר
מוטי פאר, בזמן שירותו בחיל האוויר
בני הזוג חיו רוב שנותיהם בשכונת בבלי ולאחרונה עברו לשכונת אזורי חן. הם היו עצמאיים וצלולים ונהגו לצאת לאירועי תרבות וקונצרטים. "אין לנו מושג איך הקורונה תפסה אותם", סיפרו ילדיהם. "אנחנו גם לא יודעים מי הדביק את מי".
מוטי הלך לעולמו ב-24 ביולי. באיכילוב אמרו כי לאחר פטירת האב, נבדקה האם שוש ונמצאה אף היא חיובית לקורונה. מצבה הבריאותי החמיר ובזמן השבעה על בעלה, גם היא התאשפזה באיכילוב. לאחר שלושה שבועות, ב-14 באוגוסט, גם היא הלכה לעולמה.
"אמא הייתה אישה שמחה, טובת לב שדאגה לנו תמיד והייתה שם בשבילנו בכל מה שצריך", אמר הבן. "היא הייתה אישה חזקה ואובדנו של אבא השפיעה עליה מאוד. אני מקווה לפחות שכעת הם יתאחדו שוב למעלה בשמים".
כמו משפחות רבות של קורבנות קורונה, גם במשפחת פאר הוסיף הבידוד לסבל של המשפחה. "זה היה נורא שכל אחד היה לבד, כי אי אפשר היה להתקרב אחד לשני", סיפרה הבת אפרת. "אמא היתה בבידוד ואחי אודי גם נכנס לבידוד כי הוא הסיע את אבא לבית החולים. איכילוב נתנו לי ולאחי לבקר את אמא כשאנחנו לבושים בביגוד מגן, וזה מעשה אצילי שאפשרו לנו להגיע ולהיפרד ממנה גם יום לפני מותה".

האבא, הדוד והבן מתו מקורונה

טרגדיה משפחתית נוספת אירעה בשבוע שעבר באשדוד. דוד אוברלנדר, תושב העיר בשנות השלושים לחייו, נפטר מהנגיף - חודש ימים בדיוק אחרי אביו, משה יוסף. בן משפחה נוסף, יחיאל, אחיו של משה יוסף ודודו של דוד, הלך גם הוא לעולמו בתקופה שבין פטירת האב לבנו.

אוברלנדר הצעיר התמודד עם מחלת הקורונה במשך כמה שבועות עד שמצבו הידרדר והוא אושפז, הורדם והונשם בבית החולים איכילוב. ביום שלישי שעבר נכנע לנגיף, והותיר אחריו אישה ושישה ילדים. ארגוני צדקה בציבור החרדי פתחו במסע גיוס כספים עבור האלמנה והיתומים, שאיבדו גם את המפרנס העיקרי במשפחתם.
"פתאום אין את האבא הטוב, המחייך, המנחם, המייעץ, המכוון, והאוהב ללא סוף", נכתב במודעות שפורסמו בריכוזי המגזר, "פתאום אין את האבא שידע לדאוג במסירות גדולה כל כך לבת שסובלת מסוכרת נעורים. פתאום אין את האבא שמפרנס את כל הבית ודואג לכל מחסורם. פתאום אין את עמוד התווך שמחזיק את הכל. פתאום הם לבד. לבד. לבד".
הציבור נקרא להירתם למען המשפחה: "אנחנו לעולם לא נוכל למלא בשבילם את מקום האבא שנפטר. אבל אנחנו כן יכולים לעשות משהו אחד. קטן. קטן אבל קריטי. אנחנו יכולים לדאוג שלכל הפחות הם לא יסבלו ממחסור ומרעב. אנחנו יכולים לעזור לאמא שיהיה לה כסף לקנות את כל מה שהיא צריכה. אנחנו יכולים להתאמץ קצת ולהבטיח שלפחות הם לא יחיו במצוקה כלכלית".