אלמוני חמוש פתח הלילה (בין ראשון לשני) בירי בכניסה לביתה של שופטת פדרלית בניו ג'רזי, הרג את בנה ופצע קשה את בעלה. המניע למעשה עדיין אינו ברור, אך מדובר בתקיפה חריגה ביותר נגד קרוביו של אדם המכהן כשופט פדרלי.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
ארה"ב ירי על בית של שופטת אסתר סאלאס בנה נרצח ניו ג'רזי
ארה"ב ירי על בית של שופטת אסתר סאלאס בנה נרצח ניו ג'רזי
השופטת סאלאס. הייתה במרתף
הירי התרחש בכניסה לביתה של השופטת אסתר סאלאס. החמוש התחזה לנהג משלוחים של חברת FedEx, ולפי החשד היה היורה היחיד. הוא הרג ביריות את בנה של השופטת, דניאל בן ה-20, פצע את בעלה, עורך הדין בן ה-63 מארק אנדרל, ואז נמלט. הרוצח טרם נתפס. השופטת עצמה הייתה בזמן הירי במרתף, והיא לא נפגעה.
הירי התרחש בסביבות השעה 17:00 לפי השעון המקומי. היורה צלצל בפעמון הדלת הקדמית בביתה של סאלאס, והבעל מארק ניגש לפתוח. הוא נורה כמה פעמים, וכשבנה של סאלאס דניאל, סטודנט באוניברסיטה הקתולית בוושינגטון, ניגש לבדוק מה אירע – הוא נורה למוות.
השופטת סאלאס, בת 51, מונתה לתפקיד בשנת 2011, אחרי שמועמדותה קודמה על-ידי הנשיא דאז ברק אובמה. סאלאס, בתם של אם קובנית ואב מקסיקני, היא השופטת הפדרלית ההיספנית הראשונה בניו ג'רזי.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב מארק אנדרל בעלה של שופטת אסתר סאלאס נפצע ב ירי בביתה
ארה"ב מארק אנדרל בעלה של שופטת אסתר סאלאס נפצע ב ירי בביתה
הבעל מארק אנדרל. פתח את הדלת ונפצע קשה
בעבר ספגה סאלאס איומים ברצח, אבל ברשויות מדגישים כי לפי שעה אין אינדיקציה לכך שהירי קשור לעבודתה כשופטת. "כשופטת היא קיבלה איומים מעת לעת, אבל כולם אומרים שלאחרונה היא לא קיבלה שום איומים כאלה", סיפר ראש העיר צפון ברונסוויק שבה אירע הרצח, פרנסיס וומארק, ידידם של בני הזוג.
במהלך השנים טיפלה סאלאס בכמה תיקים בולטים. עבור אמריקנים, הבולט שבהם היה תיק ההונאה שבו הורשעו כוכבי סדרת הריאליטי "עקרות בית אמיתיות" תרזה וג'ו ג'ודיצ'ה. השניים, בעל ואישה, הורשעו בין השאר בהעלמת מס ונידונו לעונשי מאסר, אך בהמשך קבעה סאלאס כי את העונש ירצו שלא במקביל זה לזה, כדי שבכל עת יוכל אחד מהם לטפל בילדיהם.
תיק בולט אחר שבו טיפלה סאלאס היה זה שבו בשנת 2017 מנעה מהתביעה הפדרלית לדרוש עונש מוות למנהיג כנופייה שהואשם בכמה מעשי רצח בניוארק. סאלאס קבעה אז כי האיש סובל מנכות נפשית המונעת להטיל עליו עונש מוות. אחר כך גזרה עליו 45 שנות מאסר.
רק בשבוע שעבר הופקד בידי סאלאס הטיפול בתביעה נגד דויטשה בנק שהגישו משקיעים שטענו כי תאגיד השירותים הפיננסיים הציג הצהרות כוזבות בנוגע למדיניות שהוא נוקט נגד הלבנת כספים. המשקיעים טוענים כי תאגיד דויטשה בנק לא עקב אחרי פעולותיהם של לקוחות בסיכון גבוה, בהם עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין.