אסטרואיד, שאורכו בין 6 ל-10 מטרים, חלף ביום ראשון בבוקר (שעון ישראל) במרחק הכי קרוב שתועד לכדור הארץ. כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית.
2 צפייה בגלריה
מסלולו של האסטרואיד
מסלולו של האסטרואיד
מסלולו של האסטרואיד
(צילום: NASA/JPL-Caltech)
בנאס"א אמרו כי האסטרואיד חלף במרחק של 2,950 ק"מ בלבד מכדור הארץ ביום ראשון ב-7:08 בבוקר ואם היה פוגע בכוכב הלכת שלנו הוא היה נשרף באטמוספרה מעל דרום-מזרח האוקיינוס ההודי, ככל הנראה מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.
עוד אמרו בסוכנות החלל האמריקנית כי האסטרואיד, שזכה לכינוי 2020 QG, הוא סלע חלל קטן מאוד במונחים המדעיים. בנאס"א הדגישו כי האסטרואיד לא היווה כל סכנה, גם אם היה פוגע בכדור הארץ.
2 צפייה בגלריה
האסטרואיד כפי שנראה מכדור הארץ
האסטרואיד כפי שנראה מכדור הארץ
האסטרואיד כפי שנראה מכדור הארץ
(צילום: ZTF/Caltech Optical Observatories)
בהודעה שפרסמה נאס"א נכתב כי על פי ההערכות יש מאות מיליוני אסטרואידים קטנים, בגודל של QG 2020, אך קשה מאוד לאתר אותם עד שהם מתקרבים מאוד לכדור הארץ. רוב האסטרואידים עוברים במרחק גדול יותר מהמרחק בין כדור הארץ לירח - אך כאמור זו הפעם הראשונה שתועד אסטרואיד במרחק קרוב כל כך לכדור הארץ.
"זה ממש מגניב לראות אסטרואיד קטן במרחק כל כך קרוב, מכיוון שאנחנו יכולים לראות את כוח המשיכה של כדור הארץ משנה את מסלולו", אמר פאול זודאס, העומד בראש המחלקה בסוכנות החלל האמריקנית, העוקבת אחר עצמים בחלל הנמצאים בקרבת כדור הארץ. "החישובים שלנו מראים כי מסלולו של האסטרואיד השתנה ב-45 מעלות בזמן שהוא עבר קרוב לכדור הארץ".
בסוכנות החלל האמריקנית לא פסלו את האפשרות שכמה אסטרואידים בגודל כזה חולפים סמוך לכדור הארץ במרחק קטן מאוד, אך QZ 2020 הוא הראשון שזוהה במרחק קטן מכוכב הלכת שלנו.