למרות שאתמול (שישי) פרצו 24 שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה, צה"ל לא תקף הלילה יעדי חמאס ברצועת עזה, בניגוד להצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, ולפיהן הפרחת בלונים מהרצועה תיענה בתגובה מצד ישראל.
3 צפייה בגלריה
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה ליד מושב בית הגדי שבשדות נגב. ארכיון
(צילום: יניר מוגרבי)
לצד זאת, הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי מקור בחמ"ל הפלגים המשותף של ארגוני הטרור ברצועת עזה אמר שהזרועות הצבאיות מטעם כול הפלגים הודיעו על מוכנותן למערכה ארוכת טווח מול ישראל. המקור אמר ששיגור הרקטות אתמול בבוקר לעבר עוטף עזה בוצע בתגובה לתקיפת צה"ל ברצועת עזה, פחות משעה לפני כן.
3 צפייה בגלריה
שיגורים
שיגורים
בעזה מוכנים לעימות ארוך. שיגורים מהרצועה, ארכיון
(צילום: AP)
יעדי תקיפת צה"ל אתמול לפנות בוקר היו תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס. התקיפה, לדברי דובר צה"ל, באה בעקבות 26 שריפות בשטחי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב. פחות משעה אחרי התקיפות הופעלו בשעה 05:07 אזעקות ביישובים עלומים ונחל עוז.
לפי צה"ל, שוגרו לעבר שטח ישראל שש רקטות, שנפלו בשטחים פתוחים בעוטף עזה. בתגובה, תקף חיל האוויר שוב ברצועת עזה. לפי דובר צה"ל, הותקפו יעדים נוספים של חמאס, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה.
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר ירי רקטות של חמאס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר ירי רקטות של חמאס
תקיפת צה"ל בתגובה לירי הרקטות, אתמול
בחמאס אמרו אתמול כי "ישראל נושאת באחריות המלאה לתוצאות ולהשלכות ההסלמה על עזה - הפצצות, המשך המצור, וזלזול בחיי התושבים בצל התפשטות נגיף הקורונה. המשך המצור על עזה, החמרת משבר החשמל ומניעת כניסת סחורות, דלק וציוד רפואי הם פשע נגד האנושות שלא ניתן לסבול או לאפשר את המשכו".
גם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס למתיחות בין ישראל לעזה ואמר כי "על הפלגים הפלסטיניים להפסיק באופן מיידי את ירי הרקטות ובלוני התבערה מהרצועה". הוא הוסיף כי "על ישראל להשיב את אספקת הדלק לעזה". מלאדנוב ציין עוד כי "במצב הנוכחי, שום מאמץ למשא ומתן שימנע הסלמה לא יצליח. לאור התפרצות הקורונה יחד עם מערכת הבריאות הכושלת בעזה, המחסור בחשמל, האבטלה שמזנקת והמצור - אני חושש מאוד שההסלמה היא בלתי-נמנעת".