2 צפייה בגלריה
מחפשים מתווה לסגר
מחפשים מתווה לסגר
מחפשים מתווה לסגר
(צילום: AFP)
בדרך לבהלת כרטיסי טיסה לחו"ל? בתום דיונים קדחתניים שהתקיימו לאורך כל שעות הלילה אושר המתווה שהציעה שרת התחבורה מירי רגב, ולפיו מי שקנה או יקנה כרטיסי טיסה עד מועד כניסתו לתוקף של הסגר - היום בשעה 14:00 - יוכל להמריא במהלך הסגר לפי מתווה פתיחת השמיים למדינות ירוקות.
לפיכך, אזרחים שיזמינו כרטיסי טיסה בשעות הקרובות יוכלו להמריא גם במהלך הסגר. לעומת זאת, אזרחים שיזמינו כרטיסים אחרי כניסתו לתוקף של הסגר לא יוכלו להמריא אם מועד הטיסה הוא במהלך הסגר. בכל מקרה, מי שישוב ממדינה "ירוקה" יהיה פטור מבידוד ומי שיחזור ממדינה "אדומה" ייכנס לבידוד.

עקב קשיים משפטיים, מתווה נתב"ג כבר שונה - טיסות מטען ימריאו גם במהלך הסגר, ולא תהיה הגבלה גם לגבי טיסות נכנסות. זאת, מראייה שישראל לא יכולה למנוע מאזרחיה השוהים בחו"ל לשוב לישראל.
בנוגע לטיסות היוצאות, אושר כאמור מתווה רגב. בהגעה לשדה התעופה יש להציג אסמכתא למועד רכישת הכרטיס, כרטיס תקף למועד הטיסה ובדיקת קורונה שלילית לפי דרישות מדינת היעד. בנוסף הוחלט להגביל "סלוטים" לטיסות יוצאות, כך שמרגע הסגר יצומצמו מספר הטיסות.
שדה התעופה רמון יישאר פתוח לטיסת בוקר וטיסת ערב על מנת לאפשר לתושבי אילת שנדרשים לטיפול רפואי או שהם עובדים חיוניים, אפשרות הגעה למרכז הארץ.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
השרה רגב
(צילום: אלכס גמבורג )
"המתווה שאותו הצגתי מאזן ומידתי, כזה ששומר על רציפות תפקודית של ענף התעופה ועובדיו ואינו פוגע ברוכשי הכרטיסים טרם הסגר", אמרה השרה רגב. "מצד שני, עיקרון הסולידריות החברתית בשעה של מאמץ לאומי קיבל משקל חשוב בקבלת ההחלטות שלי. על כולנו להיות מגויסים להורדת התחלואה במדינה".
לפי המתווה הקודם שגיבשה השרה רגב, בשבוע הראשון של הסגר יאפשרו לנוסעים שבוע נוסף להמריא מהארץ ובשבוע השני תיעצר תנועת הטיסות היוצאות - כך שנוסעים יוכלו לשוב לישראל בטיסות נכנסות ותימשך פעילות מטוסי המטען בלבד.
גורם בלשכת שרת התחבורה רגב אמר אתמול כי "יש לחצים גדולים מאוד בנוגע לפעילות בנתב"ג, אבל זה ברור לכולם שהפעילות לא תוכל להמשיך תחת סגר כפי שהיא היום. יש הרבה מאוד נוסעים שכבר הזמינו כרטיסי טיסות והם נמצאים במצוקה, כך שניסנו למצוא מתווה שיאפשר זמן התארגנות. אם ראש הממשלה ושר הבריאות אומרים שזה פיקוח נפש אז אין לנו עניין לשחק בחיי אדם".