חסידי ברסלב הפגינו מול המעון בבלפור - וראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקים צוות שרים בניסיון לרצות אותם: לפי הודעת לשכת ראש הממשלה אמש (שבת), בתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מינה נתניהו את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה.
גמזו הביע פעם אחר פעם את התנגדותו לטיסות לאומן, ואף פנה ישירות לאוקראינים. אלו, במטרה למנוע את כניסת החסידים, החליטו לאסור כניסת זרים לשטחם בתקופה זו. בצוות חברים שר החוץ גבי אשכנזי, שר הפנים אריה דרעי ושר המדע יזהר שי.
3 צפייה בגלריה
עשרות חסידי ברסלב מפגינים בירושלים נגד נתניהו  וגמזו
עשרות חסידי ברסלב מפגינים בירושלים נגד נתניהו  וגמזו
ההפגנה בירושלים
(צילום: דוד פרלמוטר מחאות החרדים)
3 צפייה בגלריה
עשרות חסידי ברסלב מפגינים בירושלים נגד נתניהו  וגמזו
עשרות חסידי ברסלב מפגינים בירושלים נגד נתניהו  וגמזו
מחאת חסידי ברסלב
(צילום: דוד פרלמוטר מחאות החרדים)
אתמול בערב עשרות מאמינים המבקשים לקיים את תפילות ראש השנה סמוך לקברו של רבי נחמן מאומן שבאוקראינה הפגינו נגד נתניהו וממונה הקורונה גמזו, וכן נגד ראשי המפלגות החרדיות, השרים דרעי וליצמן, שאינם מצליחים לשנות את עמדתו של גמזו.
המשתתפים צעדו לעבר מעון ראש הממשלה, במקביל להפגנה השבועית של מתנגדי נתניהו שנערכת במקום. הם דורשים לגבש מתווה מוסכם שיאפשר את הגעתם לאומן של אלפי ישראלים להילולת הענק בעוד שלושה שבועות. בעיצומה של ההפגנה פרסם ראש הממשלה את ההודעה שלפיה מינה את השר אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את בקשתם.
המפגינים בכיכר פריז מחאו כפיים לחסידים המפגינים, שקראו "בלפור, הנה אנחנו באים", כשברקע שירי תפילה חסידיים. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב "נתניהו השקרן, לך הביתה", "איבדת את קולנו", "נתניהו נגד רבי נחמן" ו"שקרניהו". חלק מהמוחים קראו קריאות מתריסות לעבר ראש הממשלה: "בית המשפט הולך לתפור אותך. חבל שהצבענו ליכוד. כל מי ששם מחל בקלפי יצא פראייר".
3 צפייה בגלריה
חסידי ברסלב מפגינים מול מעון ראש הממשלה בבלפור
חסידי ברסלב מפגינים מול מעון ראש הממשלה בבלפור
חסידי ברסלב לצד מפגינים נגד נתניהו
"כל העם מתכנס כנגדך", צעקו מארגני מחאת ברסלב במערכת הכריזה לעבר נתניהו, "אין שכבה בעם שלא תפרת, אין שכבה בעם שלא עבדת עליה. נמאס לנו מהשלטון הזה, שמחייך מצד אחד ותופר מצד שני. זה לא יכול להיות. אנחנו מסרנו את הנפש כדי שתהיה ראש ממשלה - אתה תמסור את הנפש כדי שנגיע לאומן". עוד הצהירו: "אנחנו לא נוותר, לא נשתוק, לא ננוח, עד שידעו ש'אומן ראש השנה' - אין דבר גדול מזה".

6,000 בדיקות קורונה בדרך לאומן ובחזרה?

על ליצמן ודרעי אמרו: "הבאתם אותו (פרופ' גמזו) כדי שהוא יבוא עלינו? אנחנו מפיצי מחלות? אתם זוכרים מי אמר את זה על העם היהודי? מה קרה, התהפכתם? עכשיו אתם אומרים את זה על האחים שלכם? איך בנאדם כזה עוד יכול להיות בשירות המדינה? איך בנאדם כזה עוד יכול להחליט משהו? הוא קורא לנו מפיצי מחלות, לא נצעק? זה מזכיר לנו ימים חשוכים, זה מזכיר לנו עבר אפל".
שולמית אשכנזי, שמפגינה כבר חצי שנה נגד הממשלה, אמרה: "זהו רגע היסטורי. נפרץ המחסום לציבור הדתי. הם הנחשון בן עמינדב. אנחנו החילונים מחבקים אותם. חיכינו להם כל כך הרבה זמן. ברוך השם שזה קרה".
ח"כ מיקי זוהר, שהתעמת עם גמזו על רקע דרישת הפרויקטור למנוע טיסות לאומן, אמר לאחר הודעת נתניהו: "ההחלטה להקים צוות שרים לעניין הנסיעה לאומן נכונה, חבל שהיא מגיעה מאוחר מדי. יכולנו למנוע את המבוכה בהחלטה יותר מהירה אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם". ח"כ זוהר ציין כי הוצע בשבוע שעבר מתווה שלפיו ייקבע רף של 6,000 נוסעים עם בדיקות בהלוך ובחזור, "שיכול לפתור את המשבר המיותר. אני מקווה שבעזרת השם עכשיו הוא יתקבל".
פורסם לראשונה: 22:33, 29.08.20