ר', אם חד הורית מהשרון התלוננה על תסמינים לקורונה מיום שלישי שעבר, ואולם על אף שהתלוננה לא הצליחה "להשיג" בדיקה לטענתה. היא אובחנה כחולת קורונה בשבת ומאז היא מאושפזת במחלקת הייעודית לנשאי הנגיף בבית החולים מאיר בכפר סבא. רק שלשום (שני) נלקחו בדיקות משתי בנותיה (8 ו-10). בת ה-10, נ', שסובלת משיתוק מוחין התגלתה אף היא חיובית לנגיף בעוד בת השמונה אובחנה שלילית.
"לא עודכנתי שהייתי בקרבת חולה מאומת. מאוד קשה לבתי נ' ולי. זה סיוט", אומרת האם. ר' מספרת כי היא לא יודעת היכן הן נדבקו. "בגלל המצב של בתי אנחנו נמצאים הרבה בבתי החולים. ביום שלישי שעבר התחלתי להרגיש תסמינים. למרות שהבנתי מיד שכנראה נדבקתי בקורונה, לאף אחד מהמדינה לא היה אכפת".
לדבריה, "אף אחד לא נתן לי לעשות בדיקה וגם לא קיבלתי שום הודעה שהייתי בקרבת חולה קורונה ועליי להיכנס לבידוד. זה הזוי. ביום שישי היה לי קוצר נשימה הלכתי לבית חולים מאיר עשו לי בדיקת קורונה וביום שבת הייתה תשובה חיובית ומאז אני כאן".
1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה במרכז רפואי מאיר בכפר סבא
מחלקת הקורונה במרכז רפואי מאיר בכפר סבא
מחלקת הקורונה במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא
(צילום: רמי זרנגר)
ר' שמצבה מוגדר בינוני מתארת את תחושתיה: "יש לי דלקת ריאות אני מרגישה חלשה ובמצב של אדם מבוגר. בין היתר אני מקבלת טיפול נגד הקורונה". האם אמרה כי אתמול בצהריים גם בתה הסובלת משיתוק מוחין אובחנה כנשאית.
בעקבות הידבקותה של הבת היא אושפזה יחד עם אמה במיטה צמודה אליה. "מצבה של בתי קל. היא צמודה אליי ואני מוצאת את עצמי חוץ מההתמודדות עם הקורונה מטפלת בה במחלקה", אמרה ר' שהוסיפה כי "הילדה פעילה ולי קשה במצב שלי בגלל המחלה. הילדה בדרך כלל נמצאת במסגרת ועכשיו היא כל הזמן איתי. קשה לי להסתדר במצב הזה".