מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתיות תת קרקעיות של חמאס ברצועת עזה הלילה (בין שני לשלישי). מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה על הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל אתמול.
אתמול פרצה שריפה בגן ילדים בשדרות וגרמה לשריפה במחסן. הדליקה, שהתלקחה כתוצאה מבלון תבערה שנחת במקום, לא גרמה לנפגעים מאחר שהמקום היה ריק מאדם. לאורך היום התלקחו 20 שריפות בשדות קוצים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב כתוצאה מבלוני תבערה.
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה
(צילום: AFP)

משלחת בכירי המודיעין המצרי ערכה אתמול פגישה בעזה עם ראשי חמאס, ובכללם מנהיג הארגון ברצועה יחיא סינוואר. מקורות פלסטיניים מסרו ל-ynet כי אנשי חמאס העבירו למתווכים המצרים שורה של דרישות מהצד הישראלי, ובכללן התחייבות לאישור לבצע פרויקטים תשתיתיים-כלכליים גדולים שקשורים בחשמל ובמים.
בנוסף הועלו הדרישות הבאות: אישור ישראלי ליצוא ויבוא מהרצועה, הגדלת אישורי העבודה לפועלים מעזה ל-100 אלף, אישור למתן ביצוע פרויקטי העסקה של האו"ם, הגדלת מרחב הדיג ל-20 מייל ופתיחה רצופה של מעבר כרם שלום ללא סגירתו.
3 צפייה בגלריה
שריפה בגן ילדים בשדרות
שריפה בגן ילדים בשדרות
נזק שגרמה שריפה בגן ילדים בשדרות
כמו כן דורש חמאס שהמענק הקטארי יוכפל ויחולק ל-200 אלף משפחות, במקום 100 אלף כיום. חלק מהדרישות של חמאס לא נמצאות בשליטת ישראל אלא של גורמים בינלאומיים כמו קטאר והאו"ם.