מי שמבין יודע שקולגן הוא חלבון מן החי שנמצא למשל בעוף ואפילו בביצים...
אז, מה קרה פתאום? למה יותר ויותר נשים בעולם שותות אבקת קולגן?
בשנים האחרונות התפתחה היכולת של תעשיית תוספי התזונה לקחת את חלבון הקולגן שהוא גדול מדי לספיגה לדם בצורתו הטבעית, ולחתוך אותו למקטעים (פפטידים) שיודעים להיספג ככה "כמו שהם" לזרם הדם מבלי לעבור פירוק נוסף. בצורה הזו אפשר להכניס לגוף את אבני הבניין האמתיות של חלבון הקולגן ולעזור לו לייצר יותר קולגן.


1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

האם כל חברות תוספי התזונה יודעות לעשות זאת בצורה הטובה ביותר? איך תוכלי לבחור את הקולגן הטוב ביותר?
המובילה העולמית בייצור ובחקר הקולגן היא חברת ג'ליטה הגרמנית. חברה זו אחראית על פיתוח הקולגן הפטנטי ®Verisol אשר מכיל מקטעים מפורקים של החלבון עם חומצות האמינו (אבני הבניין של החלבונים) הייחודיות לקולגן בעור. מקטעים אלה נקראים פפטידים ביואקטיביים וכמובן שתהליך הייצור שלהם מוגן בפטנט בינלאומי.
מה הייחודיות של קולגן ®Verisol?
הקולגן החדשני, עובר תהליך פירוק פטנטי ייחודי שבסופו מתקבלים מקטעי קולגן קטנים וספציפיים.
המקטעים דומים במבנם לקולגן שהעור שלנו מאבד כתוצאה מנזקי הסביבה והגיל הביולוגי שלנו.
בהגיעם לעומק העור, מקטעי הקולגן של ®Verisol מגרים את תאי העור לייצר קולגן חדש בקצב מהיר יותר. כתוצאה מכך מופר שיווי המשקל לטובת ייצור קולגן ותוך שבועות אחדים ניכר שיפור במרקם ובגמישות העור והפחתה בכמות הקמטים.
מעולה, אז כמה קולגן צריך לקחת?
לפחות 2.5 גרם בכל יום. המחקרים שבדקו את היעילות של קולגן ®Verisol מראים שצריכה של 2.5 גרם (שקית אחת) ליום "עושה את העבודה". חשוב להבין כי כמות כזו של קולגן אפשר להשיג בצורה נוחה רק באבקה, ולכן אנחנו רואים את בלוגריות הלייפסטייל המובילות בעולם שותות את אבקת הקולגן שלהן במגוון אופנים: בלאטה של הבוקר, בבקבוק המים שלהם או סתם בכוס השתייה שהן מקפידות להכניס לגוף מדי שעה.
אז, זהו? מצאנו את מעיין הנעורים?
אין ספק שתוסף קולגן איכותי שנצרך בכמות מספקת מדי יום הוא כלי משמעותי וחשוב בשגרת הטיפוח היומית. תוסף הקולגן משלים את הפעולות הקוסמטיות שאנחנו מבצעות והופך אותן לאפקטיביות אפילו יותר. 
מאת עינת ששון, מנהלת מדעית אלטמן

בקיצור – המדריך לבחירת קולגן

1. לבחור קולגן פטנטי שנעשו עליו מחקרים קליניים, כמו פטנט ה־®Verisol של חברת ג'ליטה הנמצא במוצרי אבקת הקולגן של אלטמן.
2. לשים לב שיש מספיק קולגן במוצר. השימוש באבקה מאפשר לצרוך יותר קולגן בכל מנה, לפחות פי שלושה(!) מהכמות בטבלייה.
3. אם המוצר מתהדר ברכיבים פטנטיים, חשוב לבדוק שהפטנט מלווה במחקר המתאים לנושא הפטנט, כלומר האם הקולגן הפטנטי נחקר לצורך שיפור רקמת העור.
4. להתמיד! כדאי לשלב את הקולגן בשגרה היומית, לפי הוראות השימוש והכמות היומית המומלצת - כך תצליחי להתמיד בקלות: קולגן בוסט בקפה של הבוקר או קולגן בוסט חומצה היאלורונית בבקבוק המים שלך ואפילו קולגן עם תמצית תה ירוק שאפשר לשתות כמשקה ביוטי מפנק.
5. קצת סבלנות - המחמאות יגיעו לאחר חודשיים שלושה.