מחקר חדש של האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב מגלה כי מתן כסף או משאבים לילדים שלכם או להוריכם המזדקנים, עשוי להאריך את תוחלת החיים שלהם.

תוצאות המחקר הראו כי יש קשר בין כמות ותדירות העברת הכסף, לבין תוחלת החיים של האנשים שקיבלו אותו. החוקרים זיהו ששוני בהכנסה ובקבלת תוצרים גולמיים כמו כסף, או מתנות השפיעו על תוחלת החיים של האוכלוסייה.
קחו לדוגמה את צרפת ויפן, שם אנחנו רואים הכי הרבה העברות כספים ונכסים בין בני המשפחה, מה שעל פי המחקר מקטין משמעותית את הסיכון לתמותה. המדינות שהתגלו כהכי פחות נדיבות, על פי הממצאים, הן סין, טורקיה ומדינות נוספות באפריקה, שם המצב הפוך. ואם כבר מדברים על נדיבות ותוחלת חיים - שני המשתנים הללו הם מבין ששת הגורמים שעל פיהם בוחנים את דו"ח האושר העולמי. אז תהיו נדיבים כלפי המשפחה שלכם, תזכו אותם ואתכם בחיים ארוכים וגם מאושרים.
ועכשיו, להמלטה המשולשת והמרגשת בגן החיות בפיטסבורג בפנסילבניה, שהביאה לאוויר העולם שלושה גורי אריות אפריקנים, הראשונים שנולדו בגן החיות מזה כמעט חצי מאה!
2 צפייה בגלריה
גורי האריות
גורי האריות
גורי האריות
(צילום: גן החיות של פיטסבורג)
בפעם האחרונה שאריות אפריקנים הגיחו בגן חיות כלשהו הייתה בשנת 1975, ואיפה אתם נכנסים לתמונה? המטפלים, שמתרגשים מגודל האירוע, פונים לציבור כדי שיסייע בבחירת שמות לשני גורים זכרים ונקבה אחת, עם תרומה צנועה לספארי המקומי, בעזרתה יוכלו להמשיך ולטפל בבעלי החיים. ההצבעה מסתיימת ב-8 בספטמבר דרך אתר גן החיות. ונסו בלי סיבמה, נלה או מופסה. תהיו יצרתיים, מה רע בשוקו?
ולסיום, קבלו את הזוג הכי מתוק שתראו השבוע - הזוג הנשוי המבוגר בעולם. לפני שמונה עשורים, חוליו ו-וולדרמינה, מאקוודור, ערכו את חתונתם. כעת, 79 שנה אחרי, הם זכו רשמית בתואר הזוג הנשוי המבוגר בעולם. הוא בן 110, היא בת 104, והאהבה? של ילדים בני 16.
2 צפייה בגלריה
נשואים כבר 79 שנה
נשואים כבר 79 שנה
נשואים כבר 79 שנה
(צילום: גינס)



הזוג נפגש כשוולדרמינה הלכה לבקר את אחותה במהלך חופשת לימודים, וחוליו היה אחד מדיירי הבניין. ברגע שנפגשו בחטף, הבינו שזו אהבה ממבט ראשון. שבע שנים מאוחר יותר הם התחתנו, ומאז נולדו להם חמישה ילדים, 11 נכדים, 21 נינים ותשעה חימשים. ומה העצה שלהם לנישואים לטווח ארוך? אהבה, בגרות וכבוד הדדי.
מבזק החדשות הטובות בענייני מדע, סביבה, בעלי חיים ועוד מתפרסם בכל יום ראשון, שלישי וחמישי