הילדים יחזרו לשישה ימים בגני העירייה? לא בתל אביב, לא בנס ציונה וייתכן שגם לא ברשויות אחרות. הסתדרות המורים סיכמה עם מינהל החינוך בעיריית תל אביב על תוכנית שלפיה הלמידה בגנים בימי שישי תתקיים בזום, לאחר שהעירייה הודיעה לסייעות ששבוע העבודה שלהן יימשך חמישה ימים כדי לצמצם סכנות הידבקות.
ברוב הערים הגנים ייפתחו מחר (יום א'), אך יש כאלו שדחו את פתיחתם ליום שני. בין היתר מדובר בגבעת שמואל, ברמלה וברמת גן, שם מחו על ההחלטה לפיה גננות וסייעות מערים אדומות לא יוכלו לצאת לעבודה. באותן ערים גם הצהרונים ייפתחו ביום שני, וכך גם בנס ציונה, ביבנה ובחדרה. מדובר, כמובן, ברשימה חלקית בלבד. בכל מקרה, במרבית העיריות הגנים והצהרונים ייפתחו מחר בבוקר.
1 צפייה בגלריה
חוזרים לגנים בעמק חפר
חוזרים לגנים בעמק חפר
חוזרים לגנים
(צילום: דוברות עמק חפר)
במתווה משרדי החינוך והבריאות לחזרת ילדי הגנים מחר נקבע כי הלימודים יתקיימו שישה ימים בשבוע. אולם כיוון שמשרת סייעת כוללת חמישה ימים בלבד נוצר צורך לצרף סייעת משלימה שתעבוד יום אחד בכמה גני ילדים. ברשויות המקומיות טענו כי מצב זה יגביר את הסיכון להידבקויות בשל ריבוי מגעים של הסייעת עם ילדים ממספר רב של גנים.
עמדת הסתדרות המורים היא שבגני ילדים שאליהם לא יגיעו סייעות, לא יתקיימו לימודים. אולם בהסתדרות המורים מתכוונים לאשר שיתוף פעולה של הגננות בכל רשות שתבקש לקיים למידה בזום בימי שישי על רקע הקושי לאייש סייעות. גם רשויות מקומיות נוספות מתקשות לאייש את הגנים בסייעות בימי שישי, ולכן ייתכן שגם הן יבחרו במודל זה - לימודים בחמישה ימים בלבד.

סגנית ראש העיר תל אביב ציפי ברנד אמרה כי עיריית תל אביב החליטה לא לקחת סיכון והודיעה לסייעות כי הן יעבדו חמישה ימים בשבוע: "אנחנו כעיר לוקחים אחריות על בריאות התושבים שלנו. מתווה הפתיחה עליו החליטה הממשלה מסוכן ולא מייצר חסמים בפני הדבקה המונית. כעיר יש לנו מטרה אחת לצמצם את התחלואה עד כמה שניתן, על מנת שנוכל לייצר שגרת חיים לצד הקורונה כעיר ירוקה, ולוודא כי ניתן יהיה לקיים לימודים ללא סגרים נוספים עד לסוף יוני 2021".
לדבריה, "הגעת אנשי צוות לגנים במשך חמישה ימים, שהם מלוא ימי העבודה שלהן, תאפשר לשמור על כיתות גן אורגניות עם צוות קבוע ותמנע הדבקה פוטנציאלית. אני קוראת לממשלה לשקול שוב את מתווה הפתיחה כי אסור שנשוב לסגר נוסף. אנו ממתינים לאישור משרד החינוך ומקווים להחלטה דומה שתיקבע בעניין הגננות. כמו כן יש להורות על שגרת בדיקות קבועה לצוותים בגנים".
גם בנס ציונה החליטו כי גני העירייה יפעלו במשך חמישה ימים בשבוע. בעירייה אמרו כי "המתווה אינו מספק פתרונות ראויים המאפשרים את החזרת מערכת גני הילדים בצורה בטוחה השומרת על רצף חינוכי ומבטיחה את פתיחת הגנים באופן סדור. פתיחת הצהרונים בעיר תחל ביום שני בכדי לאפשר לילדים זמן הסתגלות".