"אולי תשים לי קצת סוכר בתוך התה?", שרה להקת כוורת. כי מתוק, הוא טעם החיים. ואכן, מי לא רוצה להמתיק לעצמו את הקפה או התה של הבוקר, או לנגוס בעונג בפרוסת עוגה, מבלי לחשב את מספר הקלוריות שיש בהם או לחשוש שהמתוק הזה מסכן את הבריאות? בדיוק בשביל זה הגיעו בשורות המותג ®Truvia - טרוביה, שמיובאים לישראל באמצעות חברת קרגיל: ממתיקים באריזות אישיות ובצנצנת, בעלי אפס קלוריות, ותערובות של סוכר לבן וסוכר חום, שמפחיתים 75% קלוריות בבישול ואפייה לעומת סוכר רגיל.

2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


המוצרים של ®Truvia סטיביה מופקים מצמח הסטיביה, שגדל בדרום אמריקה, וידוע כמתוק הרבה יותר מסוכר. כבר מאות שנים שנעשה בצמח הזה שימוש להמתקת מאכלים ומשקאות. ככל שהעולם מאמץ יותר ויותר דרכים לשמירה על אורח חיים בריא, כך הולך ומתחזק מקומה של התמצית, שאושרה לשימוש כמרכיב מזון במדינות רבות. בארה"ב למשל, ממתיקים טבעיים, מבוססי סטיביה, עקפו זה מכבר במונחי צריכה את הממתיקים המלאכותיים.

2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
המוצרים החדשניים של טרוביה הצליחו להפיג לא מעט חששות. אחד מהם הוא החשש מטעם לוואי, שלעיתים מתווסף לעלי הסטיביה. את זה פתרו באמצעות ביסוס המוצרים על אריתריתול, ממתיק טבעי שקיים בפירות כמו ענבים ואגסים, שמשלים את הטעם המתוק הנקי, ורק 3% ממנו - סטיביול. גם ההנחה, שמוצרים אלו מיועדים רק למשקאות, ואינם עמידים בחום, ולכן יאבדו את טעמם בבישול ובאפייה, אינה נכונה. תערובות הסוכר הלבן והחום, על בסיס הסטיביה, שמפחיתים 75% קלוריות בבישול ואפייה, נטולי טעם לוואי, והם מתנהגים, משחימים וטועמים בדיוק כמו סוכר. לשם השוואה, 1/2 כפית של התערובת שקולה ל־4 קלוריות, ואם בכוס סוכר חום יש 830 קלוריות, הרי שבחצי כוס של התערובת, שטעמה בדיוק כמו כוס סוכר, יש 210 קלוריות בלבד.
חשוב לציין שממתיקי ®Truvia סטיביה אינם מכילים גלוטן, והתשובה לשאלה, האם המוצרים בטוחים לשימוש לאנשים עם סוכרת, היא חיובית. ממתיקים אלו מאושרים על ידי תו אייל, מאחר ואינם מכילים סוכר ופחמימות (עם זאת, תמיד מומלץ להיוועץ ברופא/ה או בתזונאי/ת). עוד חשוב לציין, שהממתיקים כשרים ומאושרים על ידי הרבנות הראשית לישראל.
כן, אין כמו החופש ליהנות ממאכלים מתוקים לאורך היום בלי לחשב קלוריות. הממתיק האישי יהפוך את הקפה או התה של הבוקר ושל אחה"צ, כמו גם את הקוקטייל של הערב למתוק וטעים במיוחד. כפית קטנה מהצנצנת, מהווה תחליף סוכר מושלם, שתמתיק דגני בוקר, יוגורט וכל מה שעוד תעלו בדעתכם. יותר ויותר מתכונים מתוקים מבוססים על ממתיקים ותערובות סוכר אלו. מה נשאר? לפזר, לבשל ולאפות באמצעותם, להרגיש את המתוק ממלא את הנשמה, ולדעת שהוא לא פוגע בבריאות.