הסכם שלום ונרמול יחסים עם איחוד האמירויות הערביות, שצפוי להיחתם בקרוב בחסות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, עשויים להוות שיא במערכת היחסים שמנהלת מתחת לרדאר ישראל עם הנסיכויות במפרץ הפרסי זה כמה שנים.
אנשי עסקים רבים נוהגים להגיע לאבו דאבי ולדובאי באמצעות ויזות עסקים מיוחדות ובנוסף אליהם פוקדים את אזור האמירויות גם תיירים ישראלים שמגיעים לחופשה באמצעות שימוש בדרכונים זרים. בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בשימוש במטוסי מנהלים בקו מישראל לאיחוד האמירויות, אולם טיסות אלה כוללות "עצירה דיפלומטית" במדינות כדוגמת ירדן, מצרים וקפריסין.

3 צפייה בגלריה
דובאי איחוד האמירויות
דובאי איחוד האמירויות
דובאי מחכה לכם
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
מוכנים לאבו דאבי?
מוכנים לאבו דאבי?
מוכנים לאבו דאבי?
(צילום: EPA)


לפי הערכות, היקף הסחר בין ישראל לאמירויות נאמד ביותר ממיליארד דולר בשנה. כעת, עם ההצהרה על כינון יחסים דיפלומטיים בין הצדדים והכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו על טיסות ישירות בין ישראל ואבו דאבי, אפשר להתחיל לחלום על נופש בשבע האמירויות המונרכיות.
יריב פישר, מנכ"ל חברת "פלייאיסט" שמוציאה בשנים האחרונות טיסות למזרח הרחוק ולמפרץ הפרסי, אמר כי לאחר ההכרזה אמש הוא קיבל עשרות טלפונים מקולגות בנסיכויות במפרץ. "זה הפך ממש לטרפת", סיפר פישר. "אני מאתמול לא מפסיק לקבל טלפונים מחברים משם, אלו שיחות מרגשות. שלחו לי את התמונות מבניין עיריית תל אביב שהגיעו אליהם והם ממש מברכים בברכות של 'סלאם עליכום'. הם ממש מוכנים לקבל תיירים מישראל לאבו דאבי ודובאי וזה הולך להיות מאוד מעניין".
פישר, שמייצג בישראל את רשת בתי המלון ג'ומיירה בדובאי, אמר עוד: "יש לנו לקוחות ישראלים שטסים לשם באמצעות דרכונים זרים. הטיסות של חברות המפרץ מאוד נוחות וגם המחירים שם מאוד נוחים. ערך המטבע המקומי שווה לשקל ויוקר המחיה דומה למצב בישראל. הבירה עולה כמו בארץ, כך שזאת לא חופשה יקרה, בדיוק כמו שישראלים אוהבים".
3 צפייה בגלריה
איתיחאד איירווייז חברת תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
איתיחאד איירווייז חברת תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
מטוס של חברת "איתיחאד איירווייז"
(צילום: shutterstock)
מצבת חברות התעופה המקומיות כוללת את "איתיחאד איירווייז" ו"פליי דובאי", אולם הגדולה והחשובה בהן היא "אמירייטס" שמדורגת בשנים האחרונות בצמרת העולמית. מדובר בחברת ענק שנוסדה בדובאי ב-1985. החברה, שנחשבת לרביעית בגודלה בעולם והגדולה ביותר במזרח התיכון, מפעילה 270 מטוסים שכוללים שני ציי ענק של מטוסי איירבוס A380 ובואינג 777.
כדי לשמור על עצמאות בקבלת החלטותיה, "אמירייטס" אינה חברה בבריתות חברות תעופה כדוגמת "סטאר אלייאנס", "ואן וורלד ו"סקיי טים". זמן טיסה ישירה מישראל לאיחוד האמירויות יעמוד על קצת פחות משלוש שעות.