החילוץ והטרגדיה: מיכאל בן זיקרי, בן 45, טבע אתמול (ו') ומת באגם מול חוף זיקים, אגם שנחשב כבר שנים למסוכן לציבור. מדובר באגם רחב בשפך של נחל שיקמה, שהתמלא לפני יותר משש שנים. האגם איננו מגודר ואין במקום שירותי הצלה, אבל מבקרים רבים נוהגים להגיע אליו ולרחוץ בו למרות האיסור.
בעבר, המועצה האזורית חוף אשקלון גידרה את האזור, אך במהרה הוסרו המחסומים והגישה לאגם הפכה שוב חופשית שוב. המצילים בחוף זיקים מתריעים פעם אחר פעם על הסכנה באגם שחלקים ממנו מגיעים לעומק של 4 מטרים, אך הרשויות לא גידרו אותו ומקרי טביעות מתרחשים בו לא פעם.
אתמול טביעה שכזו הסתיימה באסון, כשבן זיקרי, אב לשלושה ילדים מאשקלון, נחלץ לסייע לתושבת חורה ולשלושה מאחייניה שטבעו. הוא חילץ אותם, אך טבע בעצמו.

3 צפייה בגלריה
שלטים יש, גדר אין
שלטים יש, גדר אין
שלטים יש, גדר אין
(צילום: רועי עידן)

3 צפייה בגלריה
 הסריקות באגם
 הסריקות באגם
הסריקות באגם
(צילום: כבאות והצלה לישראל)


3 צפייה בגלריה
 מיכאל בן זיקרי
 מיכאל בן זיקרי
מיכאל בן זיקרי
האישה ואחייניה - בת 14, בן 10 ובת 7 - חולצו ומצבם מוגדר קל. פאיז אלכרם, הדוד של הילדים שמאושפזים בבית החולים ברזילי באשקלון, אמר: "אנחנו מתנצלים על מה שקרה. כואב לנו ואנחנו מתרגשים שיש אנשים כאלה. הוא הגיבור שלנו. נלך לבית המשפחה ונחזק אותם. כולנו צריכים להיות גאים בו".
"האגם הזה הוא פצצה מתקתקת שכולם יודעים עליה ואף אחד לא נוקף אצבע", אמר ל-ynet אחד מאנשי כוחות ההצלה בחוף. "כמו שקרה בעבר, גם עכשיו בוודאי יגדרו את המקום, אבל לא יעשו דבר כדי לייבש אותו או למנוע הרמטית את הגישה אליו", הוסיף. "בכל פעם שחוף זיקים מתמלא במתרחצים, אנשים ניגשים אל האגם שנמצא כמה עשרות מטרים מהחוף ומתרחצים כשבעצם הם נתונים לסכנה כי המצילים עסוקים רק בעבודה על החוף ולא באגם".
כאמור, מדובר באגם שנוצר כשמאגר שיקמה עלה על גדותיו והמים המשיכו בתוואי הנחל אל הים. מדי חורף, האגם והים מתחברים והאגם מתמלא מחדש. במקום ישנם שלטים שלפיהם הרחצה באזור אסורה, אך אין מכשול המונע גישה אליו.
פורסם לראשונה: 21:35, 03.07.20