הבייבי שלכם מסב לכם המון אושר בחיים, אבל הוא גם יצרן של אינסוף בגדים מלוכלכים ומוכתמים. כדי שתוכלו לשמור על הבגדים של התינוק ועל העור העדין שלו, גיבשנו את המדריך השלם לכביסת תינוקות:
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לכבס הכל-כולל-הכל לפני שימוש - כדי לשמור על העור העדין והרגיש של התינוק

לתינוק שזה עתה נולד עור רגיש ועדין במיוחד וחשוב לוודא שכל בגד או אריג שיבוא עימו במגע יהיה נקי. עוד לפני שהתינוק נולד מומלץ לכבס בגדים, שמיכות ומצעים, חיתולי בד, מגבות, ריפודים לעגלה, בובות פרווה, מזרן פעילות וכל דבר נוסף שתצליחו לחשוב עליו.
קיבלתם בגד חדש במתנה? תתחדשו! רק אל תשכחו לכבס אותו לפני השימוש הראשון, כך גם עם בגדים משומשים שקיבלתם או בגדים שאוחסנו בארון הרבה זמן.
כיוון שעורו של התינוק עדין פי כמה מעורו של אדם מבוגר מומלץ להשתמש בחומרי כביסה היפואלרגניים שעברו בדיקה דרמטולוגית.
האם באמת צריך לכבס בנפרד את הכביסה של התינוק?
אל תתעצלו - כבסו בנפרד את הבגדים של התינוק. ההמלצה היא להשתמש בחומרי כביסה ייעודיים לתינוקות עבור כל הבגדים ומוצרי הטקסטיל בסביבה שלהם.
ג'ל הכביסה ומרכך הכביסה של סנו מקסימה בייבי, למשל, אינם מכילים אנזימים או מלבינים והם נבדקו דרמטולוגית ונמצאו כמתאימים לשימוש על עור רגיש מה שהופך אותם לבטוחים יותר לשימוש עבור אריגים הבאים במגע עם עור רגיש ועדין.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
טיפ נוסף: אם הבגד עשוי מבד עדין במיוחד או אריג דקיק, מומלץ לכבס אותו ביד ולייבש על החבל ולא במייבש, על מנת שלא לגרום נזק לבגד.
איך שומרים על בגדי התינוק בזמן הכביסה וגם אחריה?
בתור הורים לתינוקות, אתם כנראה מתורגלים בהחלפה אינסופית של בגדי תינוק שהוכתמו בכל מה שהוא אכל וחווה במהלך היום. הבגדים המלוכלכים נערמים במהרה ואתם דוחים את הפעלת המכונה לכמה רגעים פנויים, שמעולם לא מגיעים. מומלץ להקפיד על כביסה בתדירות גבוהה על מנת שהכתמים לא יתייבשו מה שיקשה עליכם להסיר אותם אחר כך.
אל תעמיסו על המכונה וכבסו את בגדי התינוק בטמפרטורה של 30-40 מעלות, כדי לאפשר כביסה עדינה יחסית שתשמור על הבגד מפני שחיקה ודהייה של הצבע.
כדאי לאמץ חומר כביסה יעיל וחסכוני - פקק אחד של ג'ל הכביסה מרוכז סנו מקסימה בייבי יעשה את העבודה ויסייע לכם להשתלט על ערימות הכביסה, בשילוב עם מרכך הכביסה של סנו מקסימה יותיר את הבגד נקי, נעים למגע ועם ניחוח טאלק עדין. כל מוצרי סדרת סנו מקסימה בייבי היפואלרגניים, עברו בדיקה דרמטולוגית ומתאימים לכביסת בגדי תינוקות.

4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כשמדובר בכתמים – תגובה מהירה, שימוש יעיל בחומרים וטיפול מותאם אישית
השגרה היום-יומית של התינוק מזמינה אינספור מקורות לכתמים - פליטות, אוכל והפרשות.
בכתמים קשים מומלץ לטפל בסמוך להיווצרותם. ניתן לשפוך ישירות על הכתם ג'ל כביסה סנו מקסימה בייבי או מסיר כתמים סנו אוקסיג'ן בייבי, לשפשף ולשטוף עד להסרה מלאה של הכתם. כשמדובר בכמות גדולה של כתמים, טיפול נקודתי עלול להיות ארוך ומייגע מומלץ להוסיף למכונת הכביסה סנו אוקסיג'ן בייבי בנוסף לחומרי הכביסה הרגילים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כשמדובר בהפרשות (כן, אנחנו מדברים על קקי), חשוב במיוחד להשרות את הבגד לפני הכביסה על מנת להרחיק את הכתם מהאריג, למנוע ממנו לגעת באריגים אחרים ואף לנטרל ריחות.
לטיפול בכל סוגי כתמי כביסת התינוקות, השתמשו בסנו אוקסיג'ן בייבי המסיר גם את הכתמים העקשניים ביותר, ובנוסף מתאים לכל סוגי הבדים ולכל טמפרטורה.
גזרו ושמרו
- מכבסים הכל ... את כל הבדים שבאים במגע עם התינוק
- מוודאים שחומר הכביסה עבר בדיקה דרמטולוגית והיפואלרגנית
- מפרידים את כביסת התינוק מכביסת בני הבית
- תדירות כביסה מונעת התקשות הכתם והצטברות כביסה
- כביסה בטמפרטורה נמוכה (30-40 מעלות) למניעת שחיקת הבד
- טיפול ממוקד בכתם
והעיקר, לתת לתינוק להתלכלך וליהנות מהחיים - בשביל זה הבאנו אותו לעולם!