זוג אמריקני שכיוון נשק על מפגינים ישתתף בוועידה הרפובליקנית הלאומית, שתיפתח בשבוע הבא בצפון קרוליינה.
פטרישיה ומרק מקלוסקי, זוג עורכי דין מסנט לואיס, תועדו בחודש יוני מניפים נשק לעבר מפגינים של תנועת Black Lives Matter שחלפו ליד ביתם. מרק אחז ברובה, פטרישיה באקדח. התיעוד התפשט במהירות ברשת, בזמן שהמחאה בארה"ב על רצח העצור השחור ג'ורג' פלויד הייתה בשיאה.
3 צפייה בגלריה
ה זוג מ סנט לואיס שנופף ב נשק על מפגינים ישתתף בוועידה הרפובליקנית ארה"ב
ה זוג מ סנט לואיס שנופף ב נשק על מפגינים ישתתף בוועידה הרפובליקנית ארה"ב
פטרישיה ומרק מחוץ לביתם בסנט לואיס
(צילום: MCT)
שמרנים בארה"ב הביעו תמיכה בזוג מקלוסקי. בעקבות האירוע פטרישיה ומרק הועמדו לדין על שימוש לא חוקי בנשק. המושל הרפובליקני של מיזורי, מייק פרסון, הבטיח להעניק חנינה במקרה שהשניים יורשעו.
אחרי האירוע הסבירו בני הזוג שהם הרגישו מאוימים. מרק מקולסקי אמר שהרגיש שהמפגינים רוצים להרוג אותם ולשרוף את האחוזה שלהם. "לא אכפת לי מה היה צבע העור שלהם", אמר ל-CNN. "לא אכפת לי מה היה המניע שלהם. אני פחדתי, אני הותקפתי".
בני הזוג תומכים בנשיא דונלד טראמפ, ובעבר הופיעו בעצרת בחירות וירטואלית שלו. הבית הלבן הגן על הזוג בכמה הזדמנויות, וגם טראמפ הביע תמיכה. קיילי מקנאני, דוברת הבית הלבן, אמרה לכתבים שטראמפ אמר "שמה שקורה עם הזוג מקלוסקי הוא פשוט אבסורדי".
אמול פרסמו כלי התקשורת בארה"ב כי הזוג מקלוסקי ייקח חלק בוועידה הרפובליקנית הלאומית שתתקיים בשרלוט בצפון קרוליינה בין 24 ל-27 באוגוסט. כמו הוועידה הדמוקרטית, שנפתחה הלילה, גם הוועידה הרפובליקנית תהיה ברובה וירטואלית לאור הגבלות הקורונה.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ. הביע תמיכה בזוג שהניף נשק
(צילום: gettyimages)
לפי הדיווחים בארה"ב פטרישיה ומרק יביעו תמיכה בנשיא בוועידה הרפובליקנית, שבה יקבל טראמפ באופן רשמי את מועמדות המפלגה בבחירות בנובמבר. עורך דינם של הזוג, אלברט ווטקינס, אמר אתמול לניו יורק טיימס שמרק מקלוסקי "ינאם בוודאות" ושפטרישיה תהיה לצדו.
האסיפות של שתי המפלגות הגדולות נחשבות ליריית הפתיחה של עונת הבחירות בארה"ב, ולאירועים חגיגיים שמביאים המוני תומכים ועיתונאים לערים שבהן נערכות האסיפות. בגלל המגפה יהיו הגבלות על כמות המשתתפים בוועידה הרפובליקנית, שתהיה מורכבת בעיקר מנאומים מוקלטים. כמה מאות צירים אמורים הגיע לוועידה הרפובליקנית בשרלוט, ולהצביע בשמם של עוד אלפי צירים שיישארו בבית. גם טראמפ לא צפוי להגיע לוועידה, ויישא את נאום קבלת המועמדות מהבית הלבן.