בדרך למענק נוסף? ראש הממשלה בנימין נתניהו יוזם מענק נוסף לרוב אזרחי המדינה באמצע חודש ספטמבר, ערב חגי תשרי. נתניהו רמז היום (ב') בישיבת סיעת הליכוד כי בקרוב יועברו עוד כספים לאזרחים, במטרה לסייע בתקופת משבר זו.
"אנחנו לא נחים לרגע", אמר נתניהו. "שר האוצר ואני, פרופ' שמחון והיועצים הכלכליים שלנו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אנחנו נביא עוד ועוד תוכניות, עוד ועוד כסף לאזרחי ישראל והעסקים כדי להניע את הכלכלה".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד
(צילום: ערוץ הכנסת )
הכוונה היא להשתמש בכל נתוני חשבונות הבנקים שאוספים בימים אלה במוסד לביטוח לאומי ולהעביר כך לאזרחים מענק נוסף. הפעם מתכוונים בממשלה לתת מענק מוגדל במיוחד ערב ראש השנה לאוכלוסיות החלשות, ומענק קטן יותר לשאר האזרחים.
את המענקים מגבש יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, פרופ' אבי שמחון, כאשר הכוונה כאמור היא לסייע בעיקר לאזרחים שמצבם קשה, כדי שיוכלו לחגוג את ראש השנה ואת חגי תשרי באופן מכובד. זאת, על רקע החשש שמאות אלפי ישראלים התדרדרו בחודשי הקורונה אל מתחת לקו העוני.
עם זאת, בסביבתו של שר האוצר ישראל כץ אמרו כי "לא גובשה לפי שעה שום תוכנית כזו. מתוכננים מענקים גדולים מאוד בחודש ספטמבר במסגרת רשת הביטחון. במשרד ראש הממשלה אמרו כי "אנחנו עובדים כל העת על תוכניות כלכליות".
עד כה שולמו מענקים בארבע פעימות לעצמאים וכמו כן הוחלט לשלם דמי אבטלה לכל היוצאים לחופשות ללא תשלום ולמובטלים עד לחודש יוני 2021, בלא הגבלת זמן בשל גמר הזכאות כעבור חודשים אחדים בימים רגילים.
מחר יועברו 50% מהמענקים הכפולים (1,500 שקל) לאוכלוסיות החלשות יותר ומקבלי הקצבאות מהביטוח הלאומי. 50% הנותרים יועברו מחרתיים. יחד עמם יקבלו את המענק גם כל האזרחים הבוגרים במדינה, שגילם מעל 18 ושהכנסתם השנתית נמוכה מ-651 אלף שקל בשנה. זאת, לאחר שבתחילת השבוע הועברו המענקים עבור הילדים.
בפתח ישיבת סיעת הליכוד היום אמר נתניהו שתקציב דו-שנתי, כדרישת כחול לבן שמופיעה גם בהסכם הקואליציוני יוביל לגזירות וקיצוצים משמעותיים. "צריך להבין מה המשמעות של אי העברת התקציב. משמעות העברת תקציב דו-שנתי היא עיסוק בקיצוצים מאוד משמעותיים. לדעתי זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות. זה לא הזמן לקיצוצים. צריך לפתוח את שנת הלימודים ולהעביר למערכת הבריאות משאבים. את כל זה נשיג באמצעות תקציב מיידי".