יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת ועידה שנערכה היום (ד') לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על הקמת ועדת חקירה לשופטי בית המשפט העליון. דרעי אף ניתק את השיחה בפניו.
1 צפייה בגלריה
ישיבת סיעות בלוק הימין
ישיבת סיעות בלוק הימין
נתניהו ודרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במהלך השיחה הזכיר דרעי לנתניהו כי "יש לנו מיליון מובטלים" וטען שבעקבות בקשת נתניהו לתמוך בהקמת ועדת החקירה "אתה פוגע באמון שלנו מול כחול לבן".
דרעי הוסיף ואמר: "תגיד מפורשות שאתה רוצה בחירות בתקופה כל כך קשה", ולאחר מכן ניתק את הטלפון.
בשיחת הוועידה השתתפו גם יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ויו"ר סיעת יהדות התורה משה גפני.
מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: "ראש הממשלה עסוק בימים האחרונים אך ורק במטרה אחת - בגיבוש קופסת קורונה כלכלית שתזרים כסף לעצמאים ולעסקים".
חבילת ההטבות הכלכליות לבעלי העסקים הייתה אמורה להתפרסם היום, אך תוצג לבסוף רק בשבוע הבא. "ראש הממשלה מקיים כעת התייעצויות כלכליות עם שר האוצר והיועצים הכלכליים על 'חבילת קורונה' לסיוע לעצמאים, לעובדים ולמבקשי העבודה, שתובא לאישור הממשלה בתחילת השבוע", נמסר מלשכתו של נתניהו.
ראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס לעימות היום בכנסת: "היום נאלצנו לעצור את פעילותינו כדי למנוע פגיעה בשופטי ישראל ובמערכת המשפט. אני שמח שעשינו זאת, אני גאה שעשינו זאת. מה שחשוב בימים הללו זה ביטחון, בריאות וכלכלה ולא שום משחק פוליטי. לכן, כחול לבן תציג ביום ראשון את דרישותיה לחבילת סיוע לאזרחי ישראל ותתמוך אך ורק בתוכנית ארוכת טווח שיש בה מענה לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל".

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מתח היום ביקורת על התנהלות הממשלה במאבק נגד הקורונה. "ההתמודדות עם הקורונה הביאה לגיבושה של הסכמה פוליטית, ובכך היא חשפה מידה משמעותית של אחריות ציבורית. עם זאת, עד לרגעים אלו מדינת ישראל לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף. אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה ואת השיח מול הציבור ועם הציבור".
ח"כ זוהר טען בריאיון לגל"צ שהביקורת של הנשיא הגיעה בעקבות הצעת החוק להקמת ועדת חקירה לשופטי העליון, שאותה ניסה ריבלין לבלום: "הוא ניסה לעשות הכל כדי לבלום את ההצעה הזו ולא הצליח. הוא מנסה להעניש אותנו. הוא עושה את זה בכוונה כדי לפגוע בראש הממשלה".
בבית הנשיא הגיבו: "דבריו של ח"כ זוהר הם שקר וכזב ואנו דורשים את התנצלותו המיידית וחזרתו מהם. נדגיש, לנשיא לא היה שום קשר לפעילות הכנסת הנוגעת לוועדת החקירה הפרלמנטרית בעניין השופטים. עצוב כל כך שבימים אלה מתמודד נבחר ציבור עם ביקורת בונה וממלכתית באופן שיקרי, נמוך וחסר עכבות שכזה. יתכבד ח"כ זוהר ויפנה לעסוק בצרכי הציבור בשעה קשה זו".