2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא. ארכיון
(צילום: AFP)
שיא חדש במספר המאובחנים עם קורונה נרשם אתמול (רביעי), לאחר ש-1,780 נדבקים חדשים אובחנו ביממה החולפת. השיא הקודם נרשם ביום שני, עם 1,719 נדבקים שאובחנו.
על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, בישראל 24,234 חולים פעילים, 204 מהם במצב קשה, 57 מונשמים. מניין המתים עלה ל-380. 28,704 בדיקות בוצעו אתמול, וביותר מ-7% מהן התקבלה תוצאה חיובית.

בירושלים 3,410 חולים פעילים, בתל אביב 1,812, בבני ברק 1,729, בביתר עילית 789, בפתח תקווה 638, בבית שמש 518, בלוד 458, במודיעין עילית 400, באלעד 235 ובאשקלון 224.
בביתר עילית, שהסגר עליה הוסר אתמול, אובחנו בשבעת הימים האחרונים 496 נדבקים. אחוז הבדיקות החיוביות בעיר עומד בשבוע האחרון על 28%. למעשה על פי מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן - אחד מכל 80 תושבים בעיר הוא חולה קורונה פעיל.
על רקע העלייה בתחלואה הזהיר אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין כי פניה של ישראל לעוד סגר כללי. "אם נגיע לסביבות 2,000 נדבקים חדשים ביממה, ולהמשך העלייה המדאיגה בחולים הקשים והמונשמים, כשהמערכת במצב כזה שאנחנו מקבלים מסרים מבתי חולים ששוקלים להפסיק את הרפואה האלקטיבית - אז בהחלט נבוא עם הצעות קשות", אמר השר בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
"אם לא יקרה נס, נלך לסגר". אדלשטיין
(צילום: יואב דודקביץ )
"מה עוד אנחנו יכולים לעשות? אלא אם יקרה פה נס, ונראה האטה בקצב ההדבקות, ואז ניתן עוד זמן. אולי נראה את תוצאות סגירת החתונות והגבלת ההתקהלויות, ואז נדחה בכמה ימים את ההחלטה על הסגר. צריך להמתין עוד שלושה או ארבעה ימים כדי לראות אם יש לכך השפעה, אבל זה בחזקת נס", הוסיף אדלשטיין.
מוקדם יותר השבוע בלם ראש הממשלה החלופי בני גנץ המלצה של המל"ל להחליט על מגבלות חמורות בתוך ימים, אם תימשך העלייה בתחלואה. בין ההמלצות, אשר הוצגו בדיון מיוחד שקיים ראש הממשלה נתניהו בהשתתפות שרים, בכירי משרד הבריאות ומומחים חיצוניים: הטלת מגבלת התקהלויות של עשרה בני אדם, סגירת בתי הכנסת והישיבות, העברת מסעדות למתכונת משלוחים בלבד, סגירת בריכות השחייה ומכוני הכושר, כולל הבריכות בבתי המלון, סגירת חופי הים, העברת הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול לקפסולות ועוד.
גנץ אמר שלא נכון לקבל החלטות על מגבלות נוספות לפני שעברו שבועיים מהמגבלות האחרונות שעליהן הוחלט, וצריך לבדוק מה ההשפעה שלהן. גנץ דיבר גם על הצורך בהחזרת אמון הציבור.