2 צפייה בגלריה
תאונת דרכים חולון נהגת נפצעה אנושות
תאונת דרכים חולון נהגת נפצעה אנושות
זירת התאונה שבה נפצעה בת 25 בחולון
(צילום: ליאור פז תיעוד מבצעי מד"א)
קשה צעירה בת 25 נהרגה הערב (שבת) בתאונת דרכים ברחוב מפרץ שלמה שבחולון. מפרטים ראשוניים עולה כי היא התנגשה עם מכוניתה במעקה - שחדר לרכב. תחילה הוגדר מצבה אנוש וצוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה - אך לאחר מכן נקבע מותה. מוקדם יותר נפצע נער שרכב על קורקינט חשמלי בעיר.
ממד"א נמסר כי צעיר נוסף, בן 28, שישב לצד הנהגת, פונה לבית חולים וולפסון במצב בינוני. נתן רוס, חובש בכיר במד"א ופרמדיקים מד"א נועם לובטון, שחזרו:"כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו רכב מעוך בחלקו הקדמי ובמושב הנהג ישבה צעירה בשנות ה-20 לחייה כשהיא מחוסרת הכרה, עם פציעה קשה בפלג גופה העליון.
"חילצנו אותה מהרכב ומיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי. העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ - שם ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה. נוסע כבן 28 שישב לצד הנהגת ונחבל טופל ופנה על ידנו במצב בינוני"
כפי שצוין, מוקדם יותר נפצע נער בן 13 שרכב על קורקינט חשמלי לאחר שנפגע מרכב פרטי. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש.
הדיווח על התאונה ברחוב משה שרת פינת אלופי צה"ל התקבל במוקד מד"א במרחב איילון ב-16:53. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו להעניק לנער טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לשיבא.
פרמדיקית מד"א, נועם לובטון, סיפרה: "כשהגענו למקום, ראינו על הכביש קורקינט חשמלי מעוך ובסמוך שכב ילד מחוסר הכרה. הוא סבל מחבלת ראש. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים, כשמצבו קשה ויציב".

2 צפייה בגלריה
תאונת דרכים חולון נהגת נפצעה אנושות
תאונת דרכים חולון נהגת נפצעה אנושות
הרכב שבו נהגה הצעירה בת ה-25
(צילום: ליאור פז תיעוד מבצעי מד"א)

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, משנת 2015 נהרגו 11 ילדים ובני נוער מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים. עד כה, בשנת 2020 נהרגו 2 ילדים כשרכבו על קורקינט ואופניים חשמליים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית "בטרם", אמרה בהתייחסה לתאונה שבה נפצע קשה נער בן 13: "אופניים וקורקינטים חשמליים הם כלי רכב ואסורים לשימוש ילדים מתחת לגיל 16. החוק קובע כי הרכיבה מותרת רק למי שעבר מבחן תיאוריה לנהיגה או מבחן תיאוריה ייעודי לרכיבה על כלי חשמלי. עוד קובע החוק כי יש לחבוש קסדה בכל רכיבה.
"אנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה. הסבירו לילדיכם את הסכנה הגדולה ברכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים בניגוד לחוק. לצד המאבק במגפת הקורונה, אנו נאבקים במגפת תאונות הילדים הגובה מדי שנה חיים יקרים ומותירה משפחות בכאב אינסופי".
פורסם לראשונה: 17:40, 05.09.20