עשרות הורים משתתפים הבוקר (ג') בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב נגד השבתת גני הילדים והכיתות הנמוכות במסגרת סגר הקורונה, ובדרישה לפתוח אותם לאור אחוזי ההדבקה הנמוכים בקרב ילדים מתחת לגיל 10. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו בשבוע שעבר, רק 2% מנשאי הנגיף בקרב ילדים ונערים בני 18-3 נדבקו בגני ילדים, מעונות או פעוטונים.
מארגנת המחאה, רונה ברוש, אמרה "אני פה בשבילי ובשביל הורים אחרים שאפילו במצב יותר מורכב ממני ולא יכולים לצאת מהבית. הבת שלי נכנסה למסגרת השנה לראשונה ועכשיו היא בבית. אנחנו עושים משמרות - אחד בעבודה אחד בבית. זה אומר להפסיד עבודה ולהרוויח פחות כסף. אנחנו רק עם ילדה אחת, אז מה קורה בבתים של 5-3 ילדים שצריכים עוד לתפעל זום? לא הסתמכו על נתונים, פשוט סגרו בצורה גורפת ולא חשבו על פתרונות עבורנו. זה לא ריאלי לבקש מאיתנו להמשיך לעבוד בעוד שהילדים בבית".
2 צפייה בגלריה
מחאת הורים על סגירת גני הילדים
מחאת הורים על סגירת גני הילדים
מחאת ההורים בת"א. "מפסידים עבודה"
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
מחאת הורים על סגירת גני הילדים
מחאת הורים על סגירת גני הילדים
ההפגנה בכיכר רבין, הבוקר. "דרוש קול שפוי"
(צילום: מוטי קמחי)
אביטל הנדלר, אם לחמישה, הוסיפה: "הילדים נבלעים במבוך פוליטי. מה שקורה עכשיו מפחיד את הילדים אז זה בטח לא עוזר שאין להם שגרה. מישהו בממשלה צריך להשמיע קול שפוי ולעשות סדר. רואים שזו ממשלה של גברים".
יובל שפירא, אב לשניים שהגיע למחות, אמר: "יש אי ודאות וחוסר יכולת לבנות לו"ז מינימלי לילדים. זה כאוס. הילדים האלה הם הכי פחות מדביקים ומסוכנים, והם זקוקים לשגרה שלהם. בסגר הראשון התמודדנו, היינו 60 יום בבית, אבל זה עכשיו כבר לעג לרש בגלל מלחמות פוליטיות".
מחר צפוי להיערך בוועדת החינוך של הכנסת דיון בנוגע להגבלת הפעילות של מוסדות החינוך בתקופת הסגר. יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, פנה במכתב דחוף לשר הבריאות אדלשטיין ולפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, וטען: "זו מציאות שאסור שתימשך בתקופה הקרובה. אני קורא לשנות את ההחלטה על סגירת הגנים והכיתות הנמוכות. בצל הסגר, כולנו, מאות אלפי הורים, נקלענו למצב בלתי אפשרי שבו נאלצנו לג'נגל בין העבודה לילדים, להוציא המון כסף (מי שיכול) על בייביסיטר, או חלילה בניגוד להנחיות לסכן את סבא וסבתא שישמרו על הילדים".
ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם), התייחסה לקראת הדיון כי לנתוני התחלואה במערכת החינוך שהציגה בשבוע שעבר ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ולפיהם ילדי הגנים והכיתות הנמוכות מדביקים ונדבקים פחות באופן משמעותי. "אז למה הממשלה החליטה לסגור אותם באופן הרמטי?", תוהה ח"כ פרומן. "כל עוד אין שינוי דרמטי בתחלואה בגנים ובכיתות הנמוכות, אבקש להחריג את מערכת החינוך בגיל הרך ואת הכיתות הנמוכות".
כזכור, הממשלה החליטה בשבוע שעבר לקבל את המלצת משרד הבריאות ופרופ' גמזו, לסגור את כל מערכת החינוך, כולל בתי ספר, גני ילדים ומעונות היום נוכח העלייה המשמעותית בהדבקה. זאת למעט החינוך המיוחד ומקרים חריגים אחרים. פרופ' גמזו לא צפוי לשנות את ההחלטה בשלושה השבועות הראשונים לסגר.