הניסיון לבדוק אם המסיבה עומדת בתנאי הנחיות הקורונה הסתיים בהתפרעות המונית: ארבעה תושבי היישוב טובא זנגרייה בגליל העליון נעצרו ביום רביעי בחשד להתפרעות במסיבת חינה המונית.
שוטר שהגיע למתחם המסיבה שבה השתתפו כ-40 קרובי משפחה ביקש לבדוק מקרוב אם הנוכחים מקפידים על הנחיות משרד הבריאות. בשלב מסוים הבחין השוטר כי אחד המשתתפים במסיבה נושא אקדח. השוטר פתח במרדף אחריו ובשלב זה השליכו כמה מהמשתתפים כיסאות לעברו על מנת לאפשר לחשוד להימלט.
באירוע, שתועד בטלפון נייד, נראים המשתתפים משליכים עשרות כיסאות לעבר השוטר. כוחות סיוע שהוזעקו למקום עצרו כאמור ארבעה מהנוכחים במסיבה ובכוונת המשטרה לבצע מעצרים נוספים.
1 צפייה בגלריה
התפרעויות של חוגגים בחינה בכפר טובא
התפרעויות של חוגגים בחינה בכפר טובא
תיעוד ההתפרעות
"אנחנו לא יודעים איך זה התחיל", סיפר תושב טובא זנגרייה. "זה אירוע מאוד חמור וטוב שהוא הסתיים ללא נפגעים. אם טענת המשטרה על כך שהאירוע התרחש בגלל נשק, אז אני אישית בעד שיאספו את כל אמצעי הלחימה שפוגעים בנו. כל יום יש אירוע של רצח ביישובים הערביים ואין מי שיעצור את זה".
אירועי ירי במסיבות ובחתונות בחברה הערבית מתרחשים זה שנים, וכמה מהם הסתיימו עם הרוגים ופצועים. עבד אלרחים מסארוה, תושב ואדי עארה, אמר: "בכל חתונה שיורים בה אני מיד נוטש את המקום. לצערי היורים מסכנים את חיינו וחושבים שאם הם יורים אז הם גיבורים. במקום שיפיקו לקחים מהירי בחתונות, הם ממשיכים להשתולל".